ایجاد اشتغال جوانان اولویت اصلی دولت دوازدهم می باشد که در بودجه سال 97 نیز پیش بینی های لازم برای ایجاد حدود یک میلیون و سی و سه هزار فرصت شغلی در کشور صورت یافته است.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۷۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه بر ضرورت افزایش مشارکت اجتماعی جوانان در جامعه تاکید کرد و گفت: تلاش در راستای افزایش مشارکت اجتماعی جوانان و هویت بخشی به این قشر در جامعه باید در اولویت سیاست‌های حوزه جوانان قرار گیرد.

توحید سلیمی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سلطانیه، با اشاره به تاکیدات مقام عالی استان در حوزه جوانان، هویت بخشی به این قشر و پای کار آوردن آن‌ها را در جامعه ضروری خواند و تصریح کرد: دستگاههای اجرایی باید بطور جدی در این زمینه اهتمام داشته باشند و در ابتدای کار با انتصاب جوانان و بهره گیری از  توان و ظرفیت مشاوران خود در امور جوانان گام های اساسی بردارند.

وی به فلسفه تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان و کارویژه ها و رسالتهای ذاتی این ستاد اشاره کرد و گفت: مباحث مهم و دستورکارهای جلسات این ستاد باید عمدتاً حول امور جوانان اعم از اشتغال، مسکن، ازدواج، مباحث فرهنگی، مشارکت اجتماعی، اوقات فراغت پایه ریزی شود و اعضا نیز بایستی با توجه به این موارد در جلسات ستاد حضور موثری داشته باشند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سلطانیه ادامه داد: اهداف و گستره کاری ستاد ساماندهی امور جوانان به گونه ای است که اعضای ستاد بایستی به عنوان تصمیم گیرندگان و سیاستگذاران پیشبرنده در امور جوانان، با نگاهی فرابخشی و با اتخاذ راهکارهای تیمی و پرهیز از تک روی ورود نمایند تا بدین طریق بتواند درجهت بهبود وضعیت موجود به خوبی گام بردارند.

سلیمی به نیازها و تفکرات انسان در دوران جوانی اشاره کرد و افزود: با توجه به اقتضائات خاص دوره جوانی باید رویکردها نسبت به این دوره از عمر انسان، تغییر یافته و به جای تلقی نمودن دوران جوانی به عنوان تهدید، با نگاه فرصت از این قشر به عنوان پیشگامان توسعه کشور و زمینه ساز تحولات اجتماعی بهره برد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سلطانیه خاطر نشان کرد: اگر نگاهمان نسبت به جوانان مثبت نباشد و بطور شایسته ای به جوانان در جامعه توجه نشود باید شاهد مسائلی همچون انزوا و گوشه گیری باشیم که با توجه به آسیب های امروز ناشی از سوءاستفاده از فضاهای مجازی، مشکلات انزوای جوانان به عنوان پر انرژی ترین قشر جامعه دو چندان خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس پایش ها و استخراج آمارهای دقیق از426 مرکز شهرستان در سطح کشور که با محوریت شناسایی وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی صورت گرفته است، می توان مستعدترین دوره برای وقوع جرائم و آسیب هایی چون اعتیاد را دوره جوانی عنوان نمود، لذا اگر ساماندهی امور جوانان بویژه در بحث اشتغال به موقع و بطور موثر انجام یابد می توان از وقوع بسیاری از آسیب های اجتماعی جبران ناپذیر و هزینه زا در آتیه جلوگیری نمود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان سلطانیه در ادامه به اولویت های کاری وزارت ورزش و جوانان اشاره و بیان داشتند: مشارکت اجتماعی به منظور هویت دادن به آنان از اهمیت خاصی برخوردار است که با توجه به میزان تاثیرگذاری سازمانهای مردم نهاد به عنوان رابط بین دولت و مردم، بایستی از ظرفیت اینگونه سازمانها و نهادها در جذب جوانان و دخیل دادن آنان در امور مختلف جامعه که درنهایت منجربه هویت بخشی و ارتقای اعتماد به نفس خواهد شد، بهره لازم بعمل آید.

سلیمی تاسیس خانه های جوان را عمدتاً مبتنی بر رویکرد و فلسفه وجودی سازمانهای مردم نهاد عنوان نمود و افزایش تعداد سازمانهای مردم نهاد در شهرستان سلطانیه را خواستار شد.

وی تاکید کرد : مشاوران مدیران در امور جوانان بایستی شاخصه هایی چون اجتماعی بودن، جوانی، خلاقیت، ابتکار و نواندیشی را مدنظر قرار داده و مدیران نیز با تشکیل نشست های منظم با آنان درقالب اتاق های فکر، در مسیر بهبود روزافزون وضعیت موجود حرکت نمایند.

سلیمی دو رویکرد دولت در تدوین برنامه ها و بودجه سال آتی را مبتنی بر رفع بیکاری و رفع فقر در جامعه عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال جوانان اولویت اصلی دولت دوازدهم می باشد که در بودجه سال 97 نیز پیش بینی های لازم برای ایجاد حدود یک میلیون و سی و سه هزار فرصت شغلی در کشور صورت یافته است.

 

ارسال نظرات