خبرهای داغ:
این بانوی کار آفرین طبسی با بیان اینکه معضلات قانونی خیلی زیادی بر سر راه تولید کننده قرار دارد، گفت: در صورت حمایت دولت می توانم نیروی کارم را از 30 نفر به 300نفر افزایش دهم.
کد خبر: ۸۹۷۷۰۰۸
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، با بیان اینکه فعالیت و کار خیاطی در از 27 سال پیش در کنار مادرم آغاز کرده ام اظهارداشت: مدت پنج سال است که به صورت تخصصی بر حسب علاقه به کار تولید مشغول کار هستم.

وی با بیان اینکه بعد از مدتی که بر حسب شغل همسرم در مشهد بودم ولی بعد از چند سال به شهرستان طبس زادگاهم برگشتم، عنوان کرد: آموزش به بسیجیان خواهر در مناطق روستایی و شهر طبس از فعالیت های خوب من است.

با پیشنهاد هنر جویان خیاطی کارگاهی را ایجاد کردم

این بانوی کار آفرین طبسی افزود: شیوه تدریس و آموزش من برای بانوان علاقمند به خیاطی مفید بود تا جایی با پیشنهاد هنر جویان خیاطی کارگاهی را ایجاد کردم و بیشتر آن هنر جویان در این کارگاه مشغول به کار شدند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار با سه نفرشروع کردم و با تغییر کاربری کارم را توسعه دادم و 25 نفر در کارگاه خیاطی مشغول کار شدند.

62 نفر نیروی کار به صورت مستقیم در این کارگاه بزرگ مشغول فعالت شدند

سالاری با بیان اینکه دوخت لباس بیمارستانی، کیف از سفارشات اولیه من در تولید پوشاک بود، یادآورشد: به دنبال رونق کار تولیدی بودم و در زندان طبس یک کارگاه دوخت لباس را تاسیس کردم.

این کارآفرین طبسی عنوان کرد: با پیگیری هایی که انجام دادم توانستم سالنی را از هلال احمر شهرستان بگیرم و 62 نفر نیروی کار به صورت مستقیم در این کارگاه بزرگ مشغول فعالت شدند.

وی با بیان اینکه با شرکتی در مرکز استان(بیرجند) قراردادی سنگین بستم ولی متاسفانه این شرکت به قرار داد عمل نکرد و حال مبلغ 150میلیون تومان از سرمایه من دست این شرکت مانده است، افزود: برای تامین سرمایه و ومواد اولیه به چالش خوردم و چک هایی که برای خرید مواد اولیه برای تولید پوشاک با شرکتی که قرارداد بستم برگشت خورد و اعتبارم را از دست دادم و یک سال درگیر این مشکلات بودم ولی هنوزمبلغ سرمایه من از آن شرکت دریافت نکرده ام.

وی با اشاره به اینکه بعد از مشکلات دچار بیماری شدید شدم و حال به امید خدا دوباره سلامتی خودم را باز یافته ام، عنوان کرد: نیروهای کارگاه خیاطی از 62نفر به 32 نفر به دلیل مشکلات مالی کاهش دادم.

این بانوی موفق طبسی ادامه داد: متاسفانه به دلیل اینکه چک های من برگشت کرده است نمی توانم تسهیلات دریافت کنم.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مشکل فروش برای تولیداتم نداشته ام گفت: محدودیت های فراوانی بر سر راهم به دلیل مسافت زیاد با مرکز استان و یا تهران وجود دارد و گاهی برای خرید مواد اولیه (حتی یک دوک نخ) باید هزینه های گزافی را پرداخت کنم.

متاسفانه برخی بدون مجوز فعالیت و بیمه و مالیات پرداخت نمی کنند

سالاری با اشاره به رقابت های تولیدات افزود: بازار رقابتی زیادی بر سر راه تولید کننده وجود دارد و متاسفانه برخی بدون مجوز فعالیت میکنند و بیمه و مالیات پرداخت نمی کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل بیماری همسرم پرداخت عزینه های زندگی با خودم است، ادامه داد: نبود نیروی حرفه ایی در کار تولید پوشاک، محدودیت هایی که در شهرستان وجود دارد از مشکلات من در کار تولیدی است و من از هنر جویان خودم برای کار تولیدی ام استفاده می کنم.

معضلات قانونی خیلی زیادی بر سر راه تولید کننده قرار دارد

این بانوی کار آفرین در بخش تولیدات پوشاک عنوان کرد: به دلیل مشکلاتی که در کار تولید وجود دارد خیلی از سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری در بخش تولید ندارند.

وی ادامه داد: در کشور ما متاسفانه از تولید کننده گان حمایت نمی شود و دولت پشتبانی کننده خوبی در بخش تولید نیست و معضلات قانونی خیلی زیادی بر سر راه تولید کننده قرار دارد.

متاسفانه نهادتخصصی برای حمایت از تولیدات داخلی در کشوروجود ندارد

سالاری تاکید کرد: متاسفانه نهادی در کشور به صورت تخصصی برای حمایت از تولیدات داخلی وجود ندارد و بازار پوشاک ایران در دست پوشاک در جه چندمی چین قرار دارد.

وی متذکرشد: من تولید کننده باید ریسک کنم و تولید داشته باشم ولی در مقابل مشکلاتی که بر سر راه یک تولید کننده وجود دارد واجناس قاچاق سودی برای تولیداتم ندارم.

دریافت 15 میلیون تومان تسهیلات از بسیج

این بانوی طبسی با بیان اینکه در ابتدای ایجاد تولیدی پوشاک از بسیج شهرستان مبلغ 15 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردم، عنوان کرد: در حال حاضر نیز 1400دست لباس از بسیج سفارش گرفته ام.

می توانم سفارشاتی ازارگانهای نظامی، سازمانها، نهادها، بیمارستانها و کارخانجات داشته باشم

وی ادامه داد: من می توانم سفارشاتی ازارگانهای نظامی، سازمانها، نهادها، بیمارستانها و کارخانجات برای دوخت لباس سفارشی آنها داشته باشم.

این بانوی طبسی با بیان اینکه به مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی، مذهبی برای کارگران کارگاه تولیدی برگزاری می کنیم، عنوان کرد: سعی ما براین است از مشکلاتی که برای کارگران وجود دارد نیز باخبر باشیم و تا جایی که امکان دارد مرتفع کنیم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه با چند میلیارد گردش مالی این کارگاه تولیدی 50میلیون سود هم در طول سال برای من ندارد، عنوان کرد: اگر دولت به فکر اشتغال است چرا حق بیمه کار فرما را درست نمی کند و حمایت های لازم را از تولید کننده انجام نمی دهد.

اداره کار پشستبانی خوبی از ما ندارد

سالاری با بیان اینکه اداره کار پشستبانی خوبی از ما ندارد، افزود: زمینه های اشتغال و تولید در کشور و استان ما زیاد است ولی متاسفانه مسئولین حمایت های لازم را نمی کنند.

سود های زیاد تولید وارد جیب دلالان می شود

وی با بیان اینکه سود های زیادتولید وارد جیب دلالان می شود، گفت: وام های با سود بسیار بالا برای یک نفر که می خواهد تولید کننده باشد مناسب نیست.

در صورت حمایت می توانم نیروی کارم را از 30 نفر به 300نفر افزایش دهم

این بانوی کارآفرین طبسی تاکید کرد: من می توانم نیروی کارم را از 30 نفر به 300نفر افزایش دهم و این در صورتی است که از من تولید کننده حمایت شود.

وی با بیان اینکه دست حمایت مسئولان بر سر تولید کننده قرار ندارد، افزود: از نماینده محترم شهرستان درخواست کمک کردم ولی ایشان به درخواستم توجهی نداشتند.

 

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها