خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: دشت قزوین در معرض فاجعه بزرگ محیط زیستی قرار دارد، با این‌که همه به این معضل اذعان داریم؛ اما در عمل برای رفع آن اقدام جدی نمی‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۶۹۹۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مسئول محیط ‌بانان محیط‌ زیست کشور با اشاره به ضرورت نگاه عالمانه به حوزه محیط زیست اظهار کرد: گاهی شغلی که درگیر آن هستیم ما را موظف به انجام مسئولیت و وظیفه‌ای می‌کند اما در مقابل گاهی دغدغه ما نسبت به یک موضوع، احساس وظیفه ما را نسبت به انجام آن دوچندان می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که درگیر شدن عواطف ما در حوزه محیط زیست زمینه انجام خدمت موثر را افزایش می‌دهد، افزود: مردم در حوزه مسائل محیط زیست باید نسبت به مشکلات آن دغدغه‌مند شوند تا بخوبی معضلات این حوزه را درک کرده و بتوانند برای رفع آن کمک‌رسان باشند.
وی ادامه داد: انقراض حلقه‌های محیط زیستی وابسته بهم است؛ یعنی با خشک شدن چشمه‌ای، حیوانی خواهد مرد و اکوسیستم طبیعی ما دچار آسیب می‌شود و این آسیب‌ها به یک منطقه محدود نشده و به مناطق دیگر محیط زیست ما صدمه می‌رساند.
امام جمعه قزوین با اشاره به خشکسالی در مناطق مختلف استان اذعان کرد: با وجود کاهش باران و برف خود ما انسان‌ها نیز با مصرف بی‌رویه در حال ضربه‌زدن به منابع طبیعی خودمان هستیم و با برداشت‌های بی‌رویه آب‌های زیرزمینی در حال مکیدن خون زمین هستیم و امروز دشت قزوین شرایط مناسبی ندارد.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به فرونشست 27 سانتی دشت قزوین در سال بیان کرد: دشت قزوین در معرض فاجعه بزرگ محیط زیستی قرار دارد، با این‌که همه به این معضل اذعان داریم؛ اما در عمل برای رفع آن اقدام جدی نمی‌کنیم، با فرونشست دشت قزوین و خشکسالی، ریزگردها در استان افزایش می‌یابد.
وی با بیان این‌که باید بحران آب را جدی بگیریم، ابراز کرد: فرونشست دشت قزوین، ریزگردها و خشکسالی هرکدام یک گسل و زلزله در حوزه اجتماعی برای استان ماست که باید این مسائل را جدی گرفته و راهکار اساسی برای رفع آن‌ها پیدا کنیم.
نماینده ولی‌فقیه عنوان کرد: خدای متعال می‌فرماید؛ اگر مردم اهل ایمان و تقوا باشند ما نعمت‌های آسمان و زمین را برای آن‌ها فراوان نازل می‌کنیم، این آیه نشان می‌دهد که باید به مسائل معنوی مردم توجه شود، بسیاری از آب خواری‌ها و زمین خواری‌های زمین‌های پربرکت کشاورزی ظلم آشکار است.
وی تصریح کرد: ما دانشجوی مکتب امیرمومنان (ع)، غدیر و عاشورا هستیم و اساتیدی همچون ائمه (ع) و شهدا داریم و تلکیلف ما با افراد غیرمسلمان متفاوت است؛ زیرا خداوند حساب ویژه‌ای برای ما درنظر گرفته است.
امام جمعه قزوین در پایان گفت: زمانی‌که محیط زیست آسیب ببیند برخی منابع عرفانی ما نیز تعطیل می‌شود؛ زیرا با حضور در طبیعت و استفاده از نعمات الهی، انسان بیشتر به قدرت و عظمت خدای تعالی پی می‌برد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها