خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد:
آیت اله عابدینی عنوان کرد: با یک بازخوانی در بعضی از نظام های آموزشی باید داشته باشیم و به این امر توجه نماییم که ایمان بستر ساز عقل و اندیشه است و همه مدارج علمی و آموزشی ما را پوشش می دهد.
کد خبر: ۸۹۷۶۹۷۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش که در دفتر جلسات استاندار و با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار شد بیان کرد: ما وقتی خودمان را با نظام های آموزشی دیگر مجامع مقایسه می کنیم باید در نظر داشته باشیم که بنیانگذار ما خداوند است بنابراین نیازمند نسخه دیگر جوامع نیستیم و بر همین اساس باید تعلق خاطرمان را رها کنیم.
وی گفت: نگاه دوم ما در این زمینه باید این باشد این جوامع از ما می خواهند که صرفا تقلید کنیم و از تمام استعدادهای خدادادی که در کشور وجود دارد چشم پوشی کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند تصدی گری نظام اسلامی را به رسول خود سپرده است و ما نیز باید ادامه دهنده راهی باشیم که برایمان همچون چراغی روشن است.
آیت اله عابدینی افزود: امام فرمودند معلمی شعل انبیاست و ائمه هدی در طول تمام دوران در تمام فضاهای اجتماعی الگوی ما هستند تا از آنها به عنوان چراغ های هدایت و کشتی های نجات کمک بگیریم.
وی عنوان کرد: خداوند نعمت های فراوانی به ما داده است. این نعمت ها فقط نان و ضروریات خوردنی و نوشیدنی نیست بلکه رسالت و نبوت و قرآن نعمت های خداوند هستند که روشنگر راه ما هستندو از همین رو ار نظام آموزشی را جدی بگیریم یعنی چیزی را انجام داده ایم که خداوند از ما خواسته است.
نماینده ولی فقیه ادامه داد: ما با تمام سرمایه های عظیمی که در اختیار داریم نباید اجازه دهیم که با سند ۲۰۳۰، خروجی های خشونت، قتل عام، ناامیدی، اوضاع آزار دهنده کشتار مردم در کل دنیا، ناآرامی، بی اعتمادی و غیره وارد نظام آموزشی ما شوند چرا که نظام آموزشی ما نظامی در جهت حفظ کرامت انسانی است.
آیت اله عابدینی خاطر نشان کرد: ما یک بازخوانی در بعضی از نظام های آموزشی باید داشته باشیم و به این امر توجه نماییم که ایمان بستر ساز عقل و اندیشه است و همه مدارج علمی و آموزشی ما را پوشش می دهد.
وی مطرح کرد: نکته دیگر در این بازخوانی این است که نگوییم دین و زندگی بلکه بگوییم دینِ زندگی. چرا که زندگی باید در بطن دین و دین در بطن زندگی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: اگر دینمان سیاسی شود ضایع می شود اما اگر سیاستمان دینی شود به نتایج بسیار بالا و ارزش های الهی دست خواهیم داشت.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها