امام جمعه سرخرود تاکید کرد: تواضع به مردم کنید و این را بدانید دولت برای مردم است بودجه بیت‌المال از جیب مردم است شما نوکر مردم هستید دولت‌ها باید خدمتگزار مردم باشند و همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند لفظاً نگویید من خدمتگزار هستم و عملاً تو سر مردم بزنید.
کد خبر: ۸۹۷۶۹۴۲
|
۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی‌آملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: از مسؤولان می‌خواهیم که به حاشیه نروند و به نیاز اساسی کشور یعنی اقتصاد مقاومتی و اشتغال و تولید بپردازند.

 وی افزود: این را مسؤولان خوب می‌دانند که تریبون نماز جمعه منادی آرامش و صلح در جامعه است اما بحث نقد منصفانه و مصلحانه از عملکردها از وظایف مهم ائمه جمعه است و این را هم می‌دانند که یکی از نمادهای وحدت و همدلی و همزبانی و الفت در میان مسلمین نماز جمعه است.

امام جمعه سرخرود خاطرنشان کرد: مسؤولان به جای ایجاد حاشیه وقت شریف‌تان را صرف مشکلات مردم کنند جلوی سرمایه‌داران فساد‌زده را بگیرید چون امیرمومنان (ع) در خطبه 192 می‌‌فرمایند سرمایه‌داران فساد زده امت‌ها برای داشتن نعمت‌های فراوان تعصب ورزیدند و گفتند ما صاحبان فرزندان و اموال فراوانیم و هرگز عذاب نخواهیم شد.

این مسؤول تصریح کرد: یعنی جلوی برادرها و خواهرها و برادرزاده‌ها و خواهرزاده‌ها و آقازاده‌ها را بگیرید که باعث فساد جامعه اسلامی نشوند طبق فرمایش رهبری اشتغال و تولید داخل را جدی بگیرید و ادارات دولتی محصولات داخلی را بر محصولات خارجی مشابه ترجیح دهند تا مردم اقبال به تولید داخلی پیدا کنند این کارها همه باطل سحر دشمن است.

موسوی‌آملی بیان کرد: علاج کشور این است همین که حضرت امام(ره) در وصیتنامه خودشان تحریم‌ها را یک جنایت می‌دانند ولی همین تحریم را می‌شود به یک فرصت تبدیل کرد ملت‌هایی که کالا وارد می‌کنند این ملت تمدن‌ساز نیست و دانشگاه‌های ما زمانی تمدن‌ساز می‌شوند که تولیدش بیشتر از ترجمه‌اش باشد.

وی تاکید کرد: تواضع به مردم کنید و این را بدانید دولت برای مردم است بودجه بیت‌المال از جیب مردم است شما نوکر مردم هستید دولت‌ها باید خدمتگزار مردم باشند و همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند لفظاً نگویید من خدمتگزار هستم و عملاً تو سر مردم بزنید.

امام جمعه سرخرود درباره نظر رهبری در استفاده از تولید داخلی اظهار کرد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری  زخم‌ها را خوب کنید اگر این زخم‌هایی که در کشور بوجود آمده است آن را درمان کنید نه شبکه‌های بیگانه می‌توانند اثر کنند و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند بعضی از چیزهایی که وارد کشور می‌شود آیا واقعاً ضرورتی دارد از خارج وارد کنید مثلاً در 9 ماه امسال 60 تن سنگ پا به ارزش 470 میلیارد تومان به کشور از چین و آلمان و ایتالیا و کره جنوبی وارد کشور شد یا اینکه دیده می‌شود مدیری از مدیران ارشد یکی از مجموعه‌ها با یک میلیارد پاداش بازنشسته شده در هفتم دی ماه 1396 و دو روز بعد دعوت بکار می‌شود و دوباره استخدام می‌شود.

این مسؤول گفت: باید از حقوق مردم دفاع کرد و ضعف‌ها را برطرف کرد که اگر از حقوق مردم دفاع کنید ملت ما با تمام قوا در مقابل دسیسه‌های دشمن مقاومت می‌کنند و توطئه‌ها را درهم می‌شکنند و برای خدا کار کنید برای خدا همه کارها را انجام دهید که اگر برای خدا باشد کارها پیش می‌رود ولی اگر برای نفس باشد دشمن توطئه‌هایش اثر خواهد کرد.

موسوی‌آملی افزود: باید روحیه انقلابی داشته باشید روحیه انقلابی یعنی داشتن شجاعت در اقدام و عمل، نترسیدن از دشمن، امید به آینده و ایمان به وعده الهی نباید به اسم نگاه عقلانی سازش و تسلیم را در برابر دشمن القا کرد و امام صادق (علیه السلام) می‌فرمایند گرانی و تورم اخلاق و رفتار مردم را بد می‌کند و مردم مسلمان را دلتنگ و پریشان می سازد.

وی در پایان گفت: از دولت خواستاریم مطالبات به حق مردم را رسیدگی کند و مشکلات اقتصادی را برطرف و همه باید با وحدت و انسجام قوای سه گانه مشکلات کشور را برطرف کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها