خبرگزاری بسیج: بیشترین آمار سرقت ها و معضلات و آسیب های اجتماعی از سوی معتادان بر کشور تحمیل می شود و ضرورت دارد که چاره ای عاجل برای این معضل اندیشیده شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۸۳۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴

حضرت امام خمینی(ره) به زیبایی فرمودند:« نجات یک معتاد نجات یک فرد نیست؛ بلکه نجات یک جامعه است.» با تامل در بیانات گهربار بنیانگذار جمهوری اسلامی و نیز مروری بر آمار حوادث، در می یابیم که بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی و خانوادگی، سرقت ها، قتل ها، طلاق و غیره مربوط به معتادان است.

چرا که بسیاری از آتش سوزیها در جنگل ها و مراتع و یا سایر اماکن به واسطه یک ته سیگار و بی توجهی یک فرد سیگاری و یا معتاد رخ داده است که علاوه بر از بین رفتن تعداد زیادی درخت، بر اثر دود ناشی از آتش سوزی هوا نیز به شدت آلوده شده و از مقدار زیادی اکسیژن محروم می شویم.

 در تصویر مربوط به این گزارش نیز تعدادی معتاد پس از استعمال مواد مخدر و آتش گرفتن درختچه های وسط بولوار شهرزاد واقع در منطقه 15 تهران، بدون توجه به خسارتی که به محیط زیست وارد کرده اند از محل متواری شده اند. اگر نگارنده در محل حضور نداشتم و با آتش نشانی تماس نمی گرفتم بخش زیادی از درختچه های شمشاد طعمه حریق می شد.

علی اشرف خانلری    

ارسال نظرات