محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز سفر خود به استان مرکزی از چندین مجتمع تولیدی در استان مرکزی بازدید کرد.
کد خبر: ۸۹۷۶۶۷۹
|
۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز سفر خود به استان مرکزی از چندین مجتمع تولیدی در استان مرکزی بازدید کرد.

حجتی از شرکت تولیدی زرین خوشه اراک و مجتمع تولید بچه‌ ماهی در شازند بازدید کرد.

شرکت زرین خوشه بزرگترین شرکت وابسته به کمیته امداد امام‌خمینی و مجموعه زراعی، باغی و دامپروری کشور است که در چهار استان تهران، البرز، سمنان و مرکزی فعالیت دارد.

مجتمع تولید بچه ماهی شهرستان شازند هم با ظرفیت تولید سالانه ۷ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا و اشتغالزایی ۱۰ نفر به صورت مستقیم، فعالیت می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی شهرستان خنداب با اشاره به سابقه و ظرفیت استان مرکزی گفت : بخش گل و گیاه محلات، واحدهای پرورش طیور، واحدهای دامداری، آبزی پروری، تکثیر و پرورش ماهیان سردابی از عملکردهای خوب این استان است.

وی افزود: ارائه تسهیلات ارزان قیمت، توسعه صنایع تبدیلی و استفاده از فناوری‌های نوین آبیاری از دیگر اقداماتی است که رشد و توسعه در بخش کشاورزی را به دنبال دارد.

حجتی با اشاره به حضور دلالان در بخش کشاورزی تأکید کرد :جولان دلالان در سایه کم‌ کاری برخی مسئولان، علت کسری بودجه و تاخیر در پرداخت غرامت حق بیمه کشاورزان است.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم پرداخت بیمه کشاورزان گفت : دولت به علت کمبود بودجه نتوانسته بیمه کشاورزان را به موقع پرداخت کند و ما در این زمینه حق را به کشاورزان می‌دهیم.

حجتی با اشاره به تولید شکر در کشور گفت : با توجه به اینکه در تولید شکر هنوز به خودکفایی نرسیده‌ایم اما رشد خیلی خوبی از سال 92 تا امروز داشته ایم و تولید شکر در سال جاری را به یک میلیون و 900هزار تن خواهیم رساند.

وی در ادامه از تنها واحد تولید کننده پنیر هلندی کشور مزرعه دامداری در شهرستان آشتیان هم بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی از بزرگترین مجتمع دامداری کشوردر تلخاب شهرستان فراهان هم بازدید کرد.
این مجتمع با ۱۲۵ واحد و ظرفیت پرورش شش هزار و ۱۵۰ راس دام سنگین به عنوان بزرگترین مجتمع دامپروری کشور در سال ۸۴ به بهره برداری رسید.

ارسال نظرات