خبرهای داغ:
فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با تأکید بر کیفیت بخشی محتوای یادواره های شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدا باید اثرگذار و دارای پیام باشد.
کد خبر: ۸۹۷۶۵۹۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، جلسه هماهنگی به مناسبت برگزاری یادواره شهید حسن شاطری در سالن جلسات ستاد فرماندهی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان برگزار شد.

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: یادواره شهدا در شهرها و استان های مختلف برگزار می شود و مورد استقبال عموم مردم نیز قرار می گیرد و اینها همگی آثار وضعی بسیار خوبی  دارند؛ اما آنچه مهم است ماندگاری آن اثر وضعی است که متأسفانه ماندگاری آن بسیار کم است.

وی افزود: باید برنامه ریزی ها به صورتی دقیق و مدون بر اساس اثرگذاری با ماندگاری بالا تدوین شود و در برگزاری یادواره ها  تمامی جوانب کار هم به لحاظ کمی، کیفی و محتوایی به گونه ای بسیار با کیفیت برگزار شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: باید یک هفته قبل از برگزاری یادواره شهید حسن شاطری این موضوع رسانه ای شود تا مردم توجهشان جلب شود.

سردار حسن زاده برگزاری برنامه هایی از پیش از برگزاری یادواره را همچون برگزاری مسابقات برای شناخت شهید از طرق مختلف از جمله در مدارس، مساجد و دانشگاه ها بسیار مؤثر دانست و گفت: در رابطه با شهید شاطری با توجه به اینکه زادگاهش سمنان است اما خیلی عیان نشده است؛ اینجا استانی است که سالیانه میلیونها نفر به واسطه اینکه در مسیر حرم رضوی قرار دارد؛ تردد می کنند؛ اما آنگونه که باید و شاید در معرفی این شهید کار نشده است؛ این در حالی است که سردارهمدانی که زادگاهش همدان است در آن استان راه می روی همه جا اسمش هست و در مورد شهید شاطری نیز باید چنین شود.

وی با اشاره به برگزاری یادواره سردار شهیدحسن شاطری در پنجم اسفندماه بیان کرد: این یادواره در تهران، سمنان و لبنان برگزار می شود و انشاء الله کاری شاخص در شأن شهید ارائه شود و حرکتی ماندگار و مستمر انجام شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: همه شهدای ما شاخص هستند و در این میان اما برخی از شهدا شاخص تر هستند و باید شهدای شاخص مرام و مسلکشان مورد توجه قرار گیرد.

سردار حسن زاده بیان کرد: یکی از کارهایی که می شود در برنامه برگزاری این یادواره انجام داد این است که از آنجا که شهید شاطری تناسبی با شهدای مدافع حرم دارد؛ از این حیث در یادواره این شهید به شهدای مدافع حرم هم توجه و پرداخته شود.

وی افزود: بهتر است پنج روز قبل از روز برگزاری یادواره شهید شاطری کارها و تبلیغات رسانه ای آغاز شود و هر روز به یک نامی نامگذاری شود؛ برای مثال روزی به نام شهید شاطری و دفاع مقدس و از این قبیل؛ از طریق تریبون نماز جمعه برگزاری این یادواره عنوان شود، نمایشگاهی در جنب نماز جمعه با همین محوریت برپا شود؛ مهمانان کشوری دعوت شوند تا بُرد رسانه ای بیشتری یابد و اینکه در همه شهرستان ها یک روز در شاهرود، روز بعد در دامغان، گرمسار و مهدیشهر و میامی و ...یک یادواره شهرستانی قبل از روز 5 اسفند که به صورت استانی برگزار میشود، اجرا شود.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: از جمله کارهای دیگر را نصب تابلوی در ورودی سپاه استان سمنان که منقش به جمله ای اثرگذار باشد و همچنین پیام یادواره قبل و بعد از یادواره باید تبیین و ترویج شود.

سردار حسن زاده گفت: بسیج دانش آموزی و دانشجویی باید وارد عمل شوند؛ دانش آموزی در مدارس به پخش تراکت های کوچکی از زندگینامه شهید شاطری پرداخته و مسابقه ای بعد از یادواره با محوریت محتوای یادواره ویژه دانش آموزان برگزار کند؛ راویان دفاع مقدس نیز در مدارس می توانند به معرفی این شهید بپردازند و بسیج دانشجویی نیز کارهایی به همین سبک و سیاق می تواند برنامه ریزی کند؛ و دیگر اقشار بسیج نیز هر یک طرح و برنامه ای برای معرفی این شهید شاخص داشته باشند و به طور خاص بسیج مهندسین به این شهید بپردازد.

وی عنوان کرد: در برگزاری همه این اقدامات و برنامه ها می توان به جز از ظرفیت سپاه و بسیج از ظرفیت دیگر نهادها و سازمان ها بهره جست؛ به هر حال کار برای شهید است و اگر هر فرد، سازمان و نهاد کاری انجام دهد؛ قدمی برای شهید برداشته است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان  بیان کرد: یکی از نظرات در خصوص این یادواره این بود که دبیرخانه ای راه اندازی شود؛ به عقیده بنده دبیرخانه ها خیلی موفق نبوده اند؛ بنابراین بهتر است مؤسسه ای با نام شهید شاطری تأسیس شود.

سردار حسن زاده با تأکید بر اینکه محتوای این یادواره باید اثرگذار، شیرین، ماندگار و دارای پیام باشد، گفت: انشاء الله این یادواره مراسمی شود که تمام شهر از عطر شهدا بهره مند شوند.

در ادامه علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان تأکید کرد: در مورد برپایی این یادواره نباید فقط سمنانی فکر کنیم؛ بلکه باید تمامی شهرستان ها دخیل باشند در برپایی آن، کمیته ها تشکیل، کار مردمی باشد؛ دو قشر بسیج دانش آموزی و دانشجویی باید دخیل و فعال باشند.

وی گفت: از ظرفیت انجمن راویان دفاع مقدس، فضای مجازی و عموم مردم در برپایی هر چه بهتر این یادواره باید بهره جست.

خالقیان اظهار داشت: مراسم شهدا و یادواره شهدا نباید دانش بنیانی باشد یعنی صرف اینکه که اطلاعاتی در مورد شهید شاطری ارائه شود.

وی بیان کرد: در برگزاری یادواره شهدا باید مؤلفه اثرگذاری بسیار مورد توجه باشد؛ به گونه ای که بر افکار و باورها اثرگذارد.

به گزارش بسیج، در این جلسه، مهدی دیابی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان سمنان، مرتضی عبداللهی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه استان سمنان، محمد نوروزیان مسئول حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس سپاه استان سمنان  نیز حضور داشتند و هر یک به ارائه پیشنهادات و نظرات خود در خصوص برپایی هر چه بهتر یادواره سردار شهید حسن شاطری پرداختند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها