یک بسیجی فعال در حوزه اقتصادی در گفتگو با بسیج:
محمد مهدی تقواییان کاخکی گفت: در سالی که سال تولید و اشتغال است انتظاراتی از مسوولان وجود دارد اعم از اینکه حمایت دولتی برای گسترش مشاغل خانگی همچون پرورش بلدرچین و زالو که وجود ندارد را فراهم سازند .
کد خبر: ۸۹۷۶۵۸۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴

محمد مهدی تقواییان کاخکی یکی از فعالان بسیجی در حوزه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: تولیدکنندگان داخلی با مشکلات متفاوتی روبرو هستند، پرورش بلدرچین یکی از راه های اقتصادی در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی محسوب می شود که نیاز دارد حمایت های لازم  دولتی را داشته باشد.

وی با انتقاد از ظرفیت محدود صدور مجوز برای پرورش بلدرچین گفت:  متاسفانه حداقل ظرفیت صدور مجوز بلدرچین، وجود تاسیسات و ساختمان برای حداقل 32000هزار قطعه است و این یعنی صرف چند صد میلیون پول که برای شروع کار یک جوان جویای کارغیر ممکن و بسیار دشوار است..

تقواییان در ادامه بیان داشت: در سالی که سال تولید و اشتغال است انتظاراتی از مسوولان وجود دارد اعم از اینکه حمایت دولتی برای گسترش مشاغل خانگی همچون پرورش بلدرچین و زالو که وجود ندارد را فراهم سازند .

این فعال اقتصادی خاطر نشان کرد: ساختار معیوب و غیر منعطف قوانین موجود عملا مانعی بزرگ بر سر راه توسعه اشتغال  محسوب می شود.

وی در پایان افزود: نبود افراد متخصص در شهرستان گناباد واقع در استان خرسان رضوی از جمله مشکلاتی است که برای پرورش دهندگان بلدرچین وجود دارد از اینرو نبود متخصص موجب شده است که نتوانند بیماری را تشخیص دهند  لذا راه های درمان و مشاوره نیز به دلیل نبود کارشناس دچار آسیب شده است. این در حالی است که حمایت عملی از تولید و تولیدکننده اقدام موثری درراستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.

ارسال نظرات