مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان مطرح کرد
مسئول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: بسیج سازندگی از طرح ها و ایده های دانشجویی حمایت می کند
کد خبر: ۸۹۷۶۵۴۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، سرهنگ علی اکبر جعفری در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان از جهاددانشگاهی به عنوان نهادی موثر در تولید علم و صنعت یاد کرد و اظهار کرد:این رسالت محوری یک شاخص مهم برای جهاددانشگاهی به شمار می‌رود و رسالتش با دانشگاه متفاوت است.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه این نهاد انقلابی حلقه اتصال بین علم و صنعت و اشتغال است، ادامه داد: بسیج نیز همانند جهاددانشگاهی در طرح‌ها و عرصه‌های بر زمین مانده ورود پیدا می‌کند و با بهره گیری از نیرو‌های متعهد و کارآمد طرح هایش را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهد.

وی افزود: ظرفیت‌های علمی بسیج از قبیل: بسیج دانشجویی و اساتید و ظرفیت عمومی که آحاد مردم هستند ما را وا داشته تا در راستای محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال تلاش مضاعفی داشته باشیم.

مسوول بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: در قالب قرارگاه جوادالائمه (ع) طرح ساماندهی حاشیه نشینی شهر زاهدان را از چند سال گذشته آغاز کرده ایم و در زمینه‌های مختلف به یاری مردم رفتیم که در این راستا جهاددانشگاهی استان می‌تواند همکاری‌های شایان و موثری با بسیج سازندگی داشته باشد.

جعفری جهاددانشگاهی را بازوی توانمند موضوع اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: این نهاد علمی و بسیج سازندگی در کنار هم و با همفکری یکدیگر در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، تولید و اشتغال می‌توانند در سطح استان بسیار موثر عمل کنند.

وی ضمن در خواست برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی با حضور کارشناسان جهاددانشگاهی و بسیج سازندگی جهت بررسی طرح ها، ایده‌ها و برنامه‌ها یادآور شد: بسیج سازندگی استان اعلام می‌دارد از ارائه طرح‌ها و ایده‌های دانشجویی و حتی عموم مردم در راستای رونق تولید و اشتغال حمایت می‌کند.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان نیز گفت: جهاددانشگاهی در حقیقت نهادی علمی، انقلابی و دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با روحیه و تفکر جهادی و انقلابی پای به عرصه‌های مخنلف گذاشته و می‌گذارد، افزود: جهاددانشگاهی توانایی ورود به عرصه‌های مختلف و برنامه‌های بر زمین مانده جامعه را دارد و مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، تحقیقاتی، اشتغال و کارآفرینی را با جدیت و توجه ویژ‌های برنامهریزی و پیگیری می‌نماید.

وی با اشاره به اینکه این نهاد انقلابی به عنوان عنصر پیوند دهنده مباحث تئوری و عملی است، افزود: جهاددانشگاهی استان با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های موجود اعلام آمادگی می‌کند که در عرصه‌ها و زمینه‌های مخلتف می‌تواند با بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان همکاری کند.

تاجری با بیان اینکه در بحث آموزش می‌توانیم با بسیج سازندگی همکاری مشترک داشته باشیم، تصریح کرد: جهاددانشگاهی در راستای آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت ۷۰۰ دوره اشتغال محور، کارگاه‌های آموزشی متنوع، دوره‌های مهارت و اشتغال محور را در برنامه و در دست اجرا دارد و با توجه به این ظرفیت‌ها می‌توانیم زمینه‌های همکاری مشترک را افزایش دهیم.

وی تحقیقات و پژوهش را یکی دیگر از زمینه‌ها همکاری مشترک جهاددانشگاهی و بسیج سازندگی استان دانست و بیان داشت: در راستای مبحث اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است جهاددانشگاهی استان هم اکنون طرح بومی سازی تولید بچه ماهی و پرورش ماهی در قفس را در سواحل مکران در دست اقدام دارد.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: تجاری سازی فناوری و محصول از دیگر زمینه‌هایی است که جهاددانشگاهی می‌تواند با بسیج سازندگی همکاری مشترک داشته باشد.

تاجری با بیان اینکه جهاددانشگاهی مکانی مناسبی برای ایده سازی و ایده پردازی است، گفت: این نهاد علمی و انقلابی آمادگی خود را جهت حمایت از ایده‌ها اعلام می‌دارد.

وی با اشاره به موضوع اقتصاد مقادمتی یادآور شد: جهاددانشگاهی و بسیج سازندگی استان با همکاری‌های مشترک می‌توانند گام‌های موثری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی بردارند.
ارسال نظرات