مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: با اره‌اندازی پایگاه‌های علمی در محلات، دانش‌آموزی و دانشجویی می‌توان افراد علاقمند به عرصه علم و فناوری را شناسایی کنیم.
کد خبر: ۸۹۷۶۵۲۴
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ مجتبی تنها در اولین دوره شهید محمد طحان، کارگاه توانمندسازی پایگاه‌های علمی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی با بیان این که یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب توجه به عرصه علم و فناوری است، گفت: ایشان تنها فردی در کشور هستند که همواره دغدغه این مهم را داشته اند و مشاهده می‌کنیم که حمایت ایشان از عرصه‌های علمی مانند انرژی هسته‌ای ویا پژوهشکده رویان باعث پیشرفت‌های بی‌نظیری در این عرصه‌ها شده است.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی در عرصه علم و فناوری به صورت ویژه پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: سال ۸۷ سازمان بسیج علمی در سپاه استان تشکیل شد و ما باید تمامی منابع موجود را برای تحقق اهداف جهادی علمی بسیج کنیم، در همین راستا در اقشار بسیج دانش آموزی، حقوق دانان، طلاب، اساتید، دانشجویی و .. پایگاه‌های علمی راه‌اندازی شده است.

تنها با طرح این سوال که چگونه می‌توان فعالیت علمی را در بسیج نهادینه کرد؟ بیان کرد: با اره‌اندازی پایگاه‌های علمی در محلات، دانش‌آموزی و دانشجویی می‌توان افراد علاقمند به عرصه علم و فناوری را شناسایی کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی وفناوری خراسان رضوی یکی از بزرگترین مشکلات جوانان را بیکاری بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه دانست و افزود: هدف‌گذاری در تحصیل علم مهم است و ما باید از زمان دانش‌آموزی نوجوانان را نسبت به هدف‌گذاری در تحصیل علم واقف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پایگاه‌های علمی باید محل افرادی باشد که ایده دارند و در این راستا باید برنامه‌های منسجمی داشته باشیم.

تنها بی‌تفاوتی به دستاورد‌های انقلاب را یکی از آسیب‌های جامعه دانست و متذکر شد: با شناسایی افراد توانمند باید آنان را در مسیر رشد قرار دهیم و برایشان چشم انداز فردی و اجتماعی ترسیم کنیم.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان رضوی با تاکید بر این‌که ما باید به سمت تربیت افراد کارآفرین حرکت کنیم اظهار کرد: دوره استخدام گذشته و کار‌های بر زمین مانده در کشور زیاد است، بنابراین باید افرادی را تربیت کنیم که با کارآفرینی مشکلات کشور را حل کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها