لازم است تا فرهنگ سازی هایی انجام شود تا تمایل برای وقف در زمینه ساخت مسجد و حسینیه افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۷۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در استان زنجان ۲۷۰۰ موقوفه وجود دارد که بیشتر این موقوفات در زمینه عزاداری امام حسین(علیه السلام) است.

حجت الاسلام جعفر جنتی با وجود اینکه موقوفاتی هم در زمینه ساخت مسجد و حسینیه وجود دارد، افزود: لازم است تا در این زمینه فرهنگ سازی انجام شود تا تمایل برای وقف در این حوزه هم افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به توسعه و ترویج سنت وقف در استان اظهارداشت: نمایشگاه هایی در این حوزه دایر می شود که دستاوردهای وقف برای مردم تشریح می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه موقوفات زمینه حل مشکلات بسیاری را فراهم می کند؛ تصریح کرد: در پزشکی هم موقوفاتی داریم که برای حل مشکلات درمانی وقف شده اند.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات مربوط به روضه خوانی امام حسین(علیه السلام) است، گفت: به منظور گسترش سنت حسنه وقف رایزنی هایی با دستگاه های مختلف استان انجام و در این زمینه تفاهم نامه هایی هم منعقد شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در راستای توسعه و ترویج وقف در حوزه علم و فناوری هم تفاهم نامه ای با بنیاد نخبگان منعقد شده است و این مجموعه آمادگی خود برای حمایت از طرح های پژوهشی و پایان نامه هایی با این عناوین را اعلام کرده است.

ارسال نظرات