معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

در آینده نزدیک همه موقوفات شناسه‌دار می شود

در آینده نزدیک همه موقوفات شناسه‌دار شده و اطلاعات مربوط به آنها در سامانه ثبت خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۷۵
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به عنوان متولی امور موقوفات اقدامات متعددی در راستای ترویج سنت حسنه وقف انجام می‌دهد.

 نعمت احمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ موقوفه در استان زنجان وجود دارد، افزود: این موقوفات با نیات متعدد وقف شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم اوقاف در راستای ترویج سنت حسنه وقف، ساماندهی موقوفات است،اظهارداشت: در این زمینه نسبت به راه‌اندازی سامانه جامع اقدام شده و اطلاعات موقوفات به صورت کامل در آنجا درج می‌شود.

معاون حقوقی وثبتی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه در این سامانه جامع همه اطلاعات مربوط به موقوفه ثبت می‌شود، تصریح کرد: این کار موجب مشخص شدن نیات موقوفات و همچنین هزینه‌کرد دقیق آن بر اساس نیات واقفان خیراندیش می‌شود.

احمدی با بیان اینکه تاکنون نیز اسکن و ویرایش اطلاعات مربوط به ۴۲ هزار و ۵۰۰ برگ موقوفه انجام شده است، گفت: اسکن تصاویر موقوفات شامل وقف‌نامه، قبض اجاره، قرارداد اجاره، مفاصای حساب و مکاتبه با ادارات مختلف از اهداف انجام این کار بوده است.

معاون حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: با این کار همه اقدامات انجام شده در رابطه با موقوفات در یک سامانه جامع ثبت و ضبط می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات همه اقداماتی که تاکنون درباره هزینه‌کرد موقوفات انجام شده است، ثبت می‌شود، تصریح کرد: کل مدارک مربوط به موقوفات اسکن می‌شود.

معاو ن حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۳۰ درصد از موقوفات استان شناسه‌دار شده‌ است، اضافه کرد: در آینده نزدیک همه موقوفات شناسه‌دار شده و اطلاعات مربوط به آنها در سامانه ثبت خواهد شد.

 

ارسال نظرات