آیه الله حسینی شاهرودی: برخی کشورها با توجه به تجربه و بازخورد مسائل مربوط به زندگی مشترک، ثبت ازدواج دختران و پسران را منوط به داشتن مدارک خانه‌داری، همسرداری و فرزندداری کردند.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۶۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، آیت‌الله عبدالهادی حسینی‌شاهرودی در نشست توجیهی طرح آموزشی ازدواج  و مهارت‌های زندگی در میان زوج‌های جوان که در تالار قلم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد اظهار کرد: پیگیری آموزش جوانان در آستانه ازدواج باید همانند تعلیمات حجاج قبل از حج الگوگیری شود.

وی تصریح کرد: برخی کشورها  با توجه به تجربه و بازخورد مسائل مربوط به زندگی مشترک، ثبت ازدواج دختران و پسران را منوط به داشتن مدارک خانه‌داری، همسرداری و فرزندداری کردند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: با آموزش مهارت‌های لازم به جوانان در آستانه ازدواج، علاوه بر یک موفقیت فرهنگی می‌توان به نتایج بسیار خوبی مثل کاهش آمار طلاق و افزایش نرخ ازدواج دست یافت.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد دولت در تشویق به ازدواج، باروری و فرزندآوری است، گفت: آموزش و ترویج ازدواج سالم در جوانان به منظور ارتقاء شاخص‌های سلامتی لازم است و لزوم مداخلات هوشمندانه در مورد ازدواج، ایجاد فضای مثبت در مورد ازدواج، آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان و آموزش به جوانان بعد از ازدواج ضروری است.

نشست توجیهی طرح آموزشی ازدواج  و مهارت‌های زندگی در میان زوج‌های جوان با حضور مسؤول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونان و مدیران معاونت‌های دانشجویی فرهنگی و بهداشتی این دانشگاه، مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، مدیرکل و کارشناسان امور اجتماعی استانداری مازندران، مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران، مسؤولان جهاد دانشگاهی و جمعی از مدیران و کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان مازندران برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها