مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: سامانه‌ای بارشی از عصر جمعه وارد استان می‌شود و به دنبال آن، شاهد پوشش ابر، وزش قابل ملاحظه باد (گاهی شدید)، بارش برف و باران و کولاک در جاده ها، گردنه‌ها و مناطق کوهستانی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۹۷۶۴۳۳
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدطالب حیدری افزود: پیش بینی می‌شود بیشترین فعالیت این سامانه از عصر جمعه تا اوایل صبح روز شنبه، بویژه در نواحی غربی تا حدودی جنوبی استان (بانه، مریوان، سروآباد، کامیاران، سنندج و دهگلان) باشد.

وی ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه تا عصر شنبه خواهد بود که در نواحی غربی و شمالی و ارتفاعات اغلب به شکل برف و در دیگر نواحی به شکل برف و باران پیش بینی می‌شود.

به گفته وی، دمای هوا از روز شنبه تا اواسط هفته آینده کاهش یافته و شرایط یخبندان در طول شب و اوایل صبح بر استان حکمفرما می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان اضافه کرد: پیش بینی می‌شود همراه با این سامانه، گرد و خاک ایجاد شده بر روی عراق نیز به نواحی غربی استان منتقل شود.

به گفته حیدری، از لحاظ دمایی نیز دمای هوا طی ۲ روز آینده اندکی افزایش یافته، ولی همچنان سرمای شبانه و یخبندان صبحگاهی بر سطح استان حاکم است.

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: زرینه با حداقل دمای منفی ۱۲ درجه و سلین با حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر، به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

حیدری ادامه داد: دمای هوای سنندج هم در شبانه روز گذشته بین منفی ۶ درجه و ۹ درجه سانتیگراد بالای صفر، در نوسان بوده است.

امسال میزان بارندگی‌ها در کردستان با ۱۰۷ میلیمیتر بارش نسبت به سال زراعی گذشته ۲۳ درصد کاهش یافته است.
استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی قرار دارد که میانگین بارش سالیانه آن ۵۴۰ میلی متر و ۲ برابر میانگین کشوری است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات