به مناسبت هفته سلامت جشنواره غذای سالم و نان محلی در حسینیه فاطنیه بهاباد برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۷۲
|
۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، سید عبدالحمید رضوی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهاباد درحاشیه برگزاری جشنواره غذا‌های محلی و سنتی بهاباد در باره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ترغیب و تشویق خانواده‌ها به استفاده از غذای سالم و بهداشتی و بومی، پرهیز از غذا‌های آماده و فست فود، روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی و ارگانیک در سفره و طبخ غذا از اهداف برگزاری این جشنواره است.
سرپرست شبکه بهداشت ودرمان بهاباد تصریح کرد:در این جشنواره بیش از ۳۰ نوع غذای بومی و محلی توسط مردم تدارک دیده‌شده بود که توسط داوران و کارشناس تغذیه شبکه، ارزش غذایی، طعم و تزیین غذا‌ها را مورد ارزیابی قرار داده شد و پس از بررسی به برگزیدگان برترجوایزی اهدا خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: ترویج استفاده از غذا‌های سالم و سنتی با رعایت اصول تغذیه خصوصاً کاهش مصرف نمک و استفاده از روغن مناسب میتواند در کاهش بیماری‌های واگیر ازجمله دیابت، فشار خون و سکته‌ها موثر واقع شود. فرهنگ سازی و آموزش سبک زندگی سالم یکی از وظایف اصلی سفیران سلامت میباشد.
رضوی با اشاره به اینکه این جشنواره‌ها سبب ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم و جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌ها مانند سرطان در بین افراد جامعه می‌شود افزود: جشنواره غذا‌های بومی و محلی فرصت مناسبی برای آشنایی خانواده‌ها با غذای سالم و برچیده شدن غذا‌های فست فودی است.
همچنین به مناسبت هفته سلامت، شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهاباد با همکاری کانون پرورش فکری نوجوانان این شهرستان اقدام به برگزاری مسابقه نقاشی کرد.

ارسال نظرات