معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:
به منظور جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان جنگلی آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای محروم استان زنجان نصب می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۶۳۳۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از آغاز نصب 44 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای "تازه کند" طارم و "پرنگین" سلطانیه در سال جاری خبر داد و گفت: این مهم به منظور جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان جنگلی آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای محروم استان زنجان در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.

پیمان فقیه ضمن تاکید بر لزوم تغییر الگوی مصرف سوخت روستاهای حاشیه جنگلی گفت: به منظور جلوگیری از قطع بی‌رویه درختان جنگلی آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهای محروم استان زنجان نصب می‌شود. 

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری اقدامات لازم جهت نصب 44 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در روستاهای "تازه کند" شهرستان طارم و "پرنگین" شهرستان سلطانیه صورت خواهد گرفت که تمامی هزینه های مربوط به خریداری و نصب برعهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری می باشد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به امضای تفاهم نامه مربوط به طرح های مشارکتی این دستگاه در مناطق هدف و عملیاتی شدن آن در سال 93 تصریح کرد: این مهم با هدف ترغیب جنگل نشینان و روستائیان در پروژه های حفاظتی اداره کل منابع طبیعی صورت می گیرد.

پیمان فقیه جلوگیری از تصرفات و تخریب عرصه های ملی و طبیعی، کسب نتایج موثر در مقابله با آتش سوزی ها، آفات و بیماری های گیاهی و کمک به حفظ اراضی را از مزایای موفقیت در اجرای پروژه های مشارکتی اعلام کرد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان ضمن تاکید بر توجه به معیشت بهره‌برداران در کنار توسعه پوشش گیاهی مناطق استان زنجان افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان طرح‌های توسعه‌ جنگل با گونه‌های اقتصادی را عملیاتی می‌کند.

وی ایجاد کمربندهای حفاظتی (بنچ مارک) را از دیگر اقدامات اداره کل منابع طبیعی استان در حفظ و حراست از عرصه ها دانست و با عنوان  اینکه اجرای این پروژه در سال های قبل کلید خورده است، تصریح کرد: به منظور حفاظت از عرصه های طبیعی و ملی به ویژه چمن سلطانیه، کمربندحفاظتی به طول 35 کیلومتر در این شهرستان اجرایی شده است.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان افزود: اجرای پروژه ایجاد کمربند حفاظتی در مرز بین اراضی ملی و مستثنیات قانونی اشخاص حقیقی و حقوقی به‌منظور تثبیت حدود مالکیت دولت، جلوگیری از اشتباهات اشخاص در تصرف اراضی ملی و جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی برخی افراد سودجو صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات