داستان بلند «خانه درختی من» نوشته جین گرک هد جرج با ترجمه پروین علی‌پور منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۵۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، «خانه درختی من» در واقع داستان نوجوان سرکشی است که از خانه خود فرار و زندگی در جنگل را بر می‌گزیند. او با یک تبر و چند تکه سنگ آتش‌زنه قدم به زندگی در جنگل می‌گذارد و سعی می‌کند راز و رمز زندگی در جنگل را بیامورد و همین مساله برای او اتفاقات زیادی را به همراه دارد.

خانه درختی من را نه یک داستان که دستورالعمل زیست‌محیطی برای زیست در طبیعت می‌توان به شمار آورد، کتابی که سعی دارد تا راه‌های زیستن در طبیعت و سالم نگاه داشتن آن را به مخاطب نوجوان خود آموزش بدهد.
نویسنده این کتاب که از مشهورترین نویسندگان کودک و نوجوان ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، در این کتاب  سعی کرده  مخاطبش را با قهرمان داستان به دل طبیعت بکشاند و با جلوه‌های گوناگونش آشنا می‌کند، همچنین او سعی کرده تا با مخاطبش در این داستان زیبایی‌ها و شگفتی‌های طبیعت را کشف و دیدی نو به همزیستی با آن در مقابل مخاطب خود قرار دهد.

این کتاب پس از انتشار جایزه بین‌المللی هانس کریستین اندرسن و جایزه نیوبری را نیز برای مولف خود به ارمغان بیاورد.
 در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:«کوشیدم برای ترسو سوت بزنم، ولی نتوانستم لب‌های لرزانم را آن‌قدر به هم فشار بدهم که صدایی غیر از پُف‌ف‌ف‌ف‌ف از آن خارج شود. به ‌ناچار چنگ زدم، پا و بندش را چسبیدم و خود را از درِ پوست گوزنی به درون خانه انداختم.
ترسو را به پایه‌ی تختخواب بستم و خودم روی تخت چُمباتمه زدم. به نیویورک، به روزهای ابری و به رعد و برق‌هایش اندیشیدم. به یاد آوردم در آن‌جا کولاک برف همیشه چه‌قدر دوستانه و بی‌خطر به نظر می‌رسید. یاد آپارتمانمان هم افتادم. بی‌شک، خانه‌مان در آن لحظه کاملاً گرم و روشن بود. به خودم گفتم یازده نفر در آن خانه زندگی می‌کردیم، یازده نفر! پدر، مادر، چهار خواهر، چهار برادر و من. اما هیچ ‌یک از ما، به ‌‌جز احتمالاً نینا کوچولو، آن‌جا را دوست نداشت. او هم آن‌قدر کوچک بود که چیزی سرش نمی‌شد! پدر کم‌ترین علاقه‌ای به آن‌جا نداشت. او قبلاً دریانورد بود. اما، پس از تولد من، دریاها را رها کرد و در لنگرگاهی در نیویورک به کار مشغول شد. پدر خشکی را دوست نداشت. عاشق آب، رطوبت و عظمت و بی‌انتهایِ دریا بود.
سوره مهر این کتاب را در قطع جیبی در ۲۳۲ صفحه، قطع جیبی و با قیمت ۹ هزار تومان منتشر کرده است.
خرید نسخه چاپی اینجا

ارسال نظرات