یک اقتصاددان در گفتگو با بسیج:

بیکاری جز با افزایش سرمایه گذاری های مولد حل نخواهد شد

ابراهیم رزاقی گفت: پدیده بیکاری جز با افزایش سرمایه گذاری های مولد و پایدار حل نخواهد شد.دولتمردان باید حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی را در اولویت برنامه ریزی ها قرار دهند.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۲۱
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۸

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: پدیده بیکاری جز با افزایش سرمایه گذاری های مولد و پایدار حل نخواهد شد. اشتغال واقعیت اقتصادی است و هرگونه سیاستی که مخالف با منطق اقتصادی، اشتغال و افزایش بهره وری نیروی کار باشد پیشاپیش شکست خورده محسوب می شود.

وی با بیان اینکه واقعیت وضعیت اشتغال وبیکاری در کشورمان چنان است که با هیچ نوع آمار و ارقام غیر مستند نمی توان آن را نادیده گرفت افزود: سهم اصلی سرمایه گذاری در بخش اشتغال توسط بخش خصوصی تعیین شد بنابراین اولین و موثرترین گام بهبود فضای کسب و کار است و فقط از این طریق است که وضعیت اشتغال، اقتصاد و تورم بهبود می یابد.

رزاقی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی در حمایت از تولید و توسعه صادرات از سوی ارگان ها و سازمان ها و نهادهای مختلف در ابعاد مختلف بازارشناسی، بازارسازی و توانمندسازی شکل بگیرد.

این اقتصاددان در پایان افزود: دولتمردان باید حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی را در اولویت برنامه ریزی ها قرار دهند و اقتصاد کشورمان را به سمت ثبات بیشتر پیش ببرند.

ارسال نظرات