درتمامی جوامع انسانی فقرومحرومیت به صورت کم وبیشوجوددارد.بعضی جوامع توانسته اندباراهکارهای مختلف تاحدودی درریشه کن کردن محرومیت موفقیتهایی رابدست آورند امابایدتوجه داشت فقرمنحصربه موضوع خاصی نیست وابعادمختلفی دارد.
کد خبر: ۸۹۷۶۲۱۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، فقر را می‌توان از روی علاماتی مثل در آمد کم، تعلیم و تربیت ناقص -افراد غیر مـاهر- زنـدگی در خانه‌های نامناسب، تعداد جمعیت زیاد- از هم گسیختگی خانواده و ... شناخت.

درست در پایین تـرین نظام طبقاتی تعداد زیادی از مردم در شرایط نابرابری و فقر زندگی می‌کنند. بسیاری از آنان حتی رژیـم غذایی مناسبی ندارند شرایط بهداشتی مناسب ندارند و امید به زندگی در اکثریت جمعیت پایین است.

در واقع فقر و محرومیت یک پدیده اقتصادی است ولیکن مفاهیم گسترده‌ای در دامنه‌ی فقر می‌تواند قرار داشته باشد از جمله فقرفرهنگی – فقر آموزشی – فقر بهداشتی – فقر امنیتی – فقر اقتصادی
و...

جامعه هدف ما در این مقوله شامل همه این موارد می‌باشد لذا در مناطق محروم به دنبال فقر اقتصادی
سایر مسائل هم خواهد بود که باید اندیشید و تلاش کرد تا در رفع محرومیت به معنـای واقعـی و همـه
جانبه بتوان مثمر ثمر بود و در کوتاهترین زمان داده شده به مدینه فاضله‌ای دست پیداکنیم.

حکومت جمهوری اسلامی تنها حکومتی است که حامیان اصلی آن ضعیفان و محرومان جامعه هستند، به همین منظور ما باید تمام سعی و تلاش خود را در راه خدمت رسانی بگار بگیریم.

درهمین راستابه همت بسیج سازندگی سپاه دهگلان وبه گفته سرهنگ حیدری فرمانده سپاه این شهرستان تاکنون ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای محرومیت زدایی در مناطق روستایی در سال‌های ۹۵ و نیمه اول سال ۹۶ هزینه شده است که شامل آبرسانی به ۳ روستا با اعتبار ۶۰ میلیون تومان، اصلاح راه روستایی ۶ روستا با اعتبار ۱۵۰ میلیون تومان، احداث ۳ خانه عالم روستایی با اعتبار ۵۲ میلیون تومان، احداث ۳ پل روستایی با اعتبار ۴۵ میلیون تومان، کمک به احداث غسالخانه در ۵ روستا با اعتبار ۲۰ میلیون تومان، احداث مسجد در ۸ روستا با اعتبار ۲۹۵ میلیون تومان، کمک به احداث ۴ خانه محروم در ۴ روستا به مبلغ ۶۸ میلیون تومان، مرمت و بازسازی مدارس ۵ روستا با اعتبار ۵۰ میلیون تومان، سرویس بهداشتی ۱۲ روستا با اعتبار ۵۰ میلیون تومان از پروژه‌های محرومیت زدایی بوده که درمناطق محروم شهرستان دهگلان اجرایی شده است.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات