کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: مردم تحمل حذف یارانه و این حد از گرانی را نداشته و واکنش نشان خواهند داد.
کد خبر: ۸۹۷۶۱۶۳
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسین پورلسانی در جمع پایوران و سربازان سپاه ناحیه درگز به تشریح علل بروز نا آرامی‌های اخیر کشور پرداخت و تصریح کرد: به طور کلی با بررسی حوادث از ابتدای انقلاب تاکنون خواهیم دید در تمام این اتفاقات سازمان یا نهادی وجود دارد که با کم کاری‌های خود باعث نارضایتی و اردوکشی‌های خیابانی مردم شده است.

وی تبیین کرد: سازمان‌های مربوطه باید به درستی پاسخ نیاز‌های مردم را بدهند، اما متاسفانه عدم پاسخگویی و برخورد چکشی برخی مسئولان سبب به وجود آمدن ناآرامی شده و حاکمیت به عنوان اصلی‌ترین متهم در افکار عمومی به محاکمه کشیده شد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: معمولا دولت‌ها مقصر اصلی خواسته‌هایی هستند که پاسخ داده نمی‌شود، زیرا تمام برنامه ریزی‌ها توسط دولت انجام شده و اطلاعات و آماری که مردم در جامعه با آن مواجه می‌شوند صادر شده از سوی دولت است.

پورلسانی ادامه داد: رسم بر این است که اگر مسئولی در سامان دادن وضعیت اقتصادی و اشتغال و ... کوتاهی کرده، با حضور در رسانه از مردم عذر خواهی کند و به عملکرد انقلابی و رفع مشکلات روی آورد تا درد مردم اندکی تسکین پیدا کند، اما متاسفانه در کشور ما اینگونه عمل نشده و کسی بابت کوتاهی در عملکرد خود عذر خواهی نمی‌کند.

وی اظهار کرد: تاثیر فضای مجازی به عنوان یکی از عوامل شتاب دهنده در اغتشاشات اخیر و فتنه ۸۸ غیر قابل انکار بود و دشمن از این فضا برای تهییج و تحریک مردم به حضور در خیابان‌ها استفاده می‌کرد.

کارشناس مسائل سیاسی اشاره کرد: مطرح کردن لایحه بودجه ۹۷ یکی دیگر از عوامل مهم بروز اعتراضات بود که متاسفانه مسئولین از این قضیه غافل شده و با انتشار خبر‌هایی مبنی بر حذف ۳۰ میلیون یارانه بگیر و افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث شدند شوک سنگینی به مردم وارد شود.

پورلسانی گفت: مجلس این اجازه را به دولت داده است که سالی ۶ میلیون نفر از یارانه بگیران را حذف کند، همچنین دولت می‌تواند سالی ۱۰ درصد به قیمت حامل‌های انرژی اضافه کند، اما مسئولان بنا به دلایلی ۵ سال از انجام این کار خودداری کردند و می‌خواستند در سال ۹۷ تمام این کمبود‌ها را جبران کنند، قطعا مردم تحمل حذف یارانه و این حد از گرانی را نداشته و واکنش نشان خواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: از طرف دیگر دشمن با برنامه ریزی آمریکا و با مجری گری عربستان و اسرائیل به میدان آمد و سعی داشت تا با استفاده از اغتشاشات و نگه داشتن برجام در لبه پرتگاه و بالا نگه داشتن چماق تحریم‌ها ایران را مجبور به اصلاح برجام کند.

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: به دنبال آن، سلطنت طلب‌ها و منافقین که از خارج کشور مدیریت می‌شدند روی کار آمده و با شعار پیش به سوی آزادی شهر و روستا، سیاست پیرامون به مرکز را پیش گرفتند چرا که چتر امنیتی شهر‌های کوچک، مانند مراکز استان گسترده و قدرتمند نبود و دشمنان به راحتی می‌توانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.

پورلسانی تشریح کرد: در این میان مردم علاوه بر وجود مشکلات اقتصادی فراوان با حضور بصیرانه در عرصه، عالی‌ترین نمره را کسب کردند و به دشمن خصیم نشان دادند که اگرچه مشکلات هست و مسئولان باید پاسخگو باشند، اما این پاسخگویی در داخل کشور اتفاق خواهد افتاد و کشور‌های بیگانه حق تعرض به این نظام را ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در تمام حوادث انقلاب حضور مردم باعث سربلندی نظام شد و امروز اگر مسئولان نتوانند پاسخ درستی به خواسته بر حق مردم بدهند فردای قیامت باید در محضر الهی پاسخگو باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها