عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: از اهدای جایزه و تقدیر حسن روحانی از سیدجواد طباطبایی شگفت زده نشدم، اساسا عملکرد این دولت به جای رویش اندیشه، در مسیر زوال اندیشه است.
کد خبر: ۸۹۷۶۱۵۵
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

به گزارش بسیج اساتید خبرگزاری بسیج، محمدصادق کوشکی عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، با اشاره به اهدای جایزه به سید جواد طباطبایی ارائه دهنده «نظریه زوال اندیشه سیاسی اسلام» از سوی شخص رئیس جمهور تاکید کرد: به هیچ عنوان از ارائه جایزه و تقدیر و تشکر روحانی از سیدجواد طباطبایی شگفت زده نشدم. چرا که اساسا همه چیز دولت تدبیر و امید به هم می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ای که نباید فراموش کنیم این است که دولت فعلی نه تنها انقلابی نیست، بلکه قائل به این نکته است که انقلاب تمام شده است. کسانی که 5 سال تمام توان کشور را بر روی پدیده‌ای به نام برجام می‌گذارند و به جای اینکه نگاهشان به داخل باشد بارها اعتقاد و اعتماد خود را به غربی ها ثابت کرده اند. براساس مستندات این دولت هیچ اعتقادی به ظرفیت های داخلی نداشته و ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: در دولتی که اعتقاد و هراس بر نابودی دستاوردهای کشور با بمب بمب اتم آمریکا وجود دارد باید هم در جشنواره فارابی امثال طباطبایی برگزیده شود. اگر در این میان از شخصی انقلابی و ارزشی و دارای نگرشی منطبق با ایدئولوژی انقلاب اسلامی تقدیر شود، باید تعجب کرد.

کوشکی با اشاره به سیاستگذاری‌های غیراصولی در جشنواره‌ای دولتی همانند فجر تصریح کرد: در دولتی که جشنواره فجرش، ماموریت پمپاژ ناامیدی و یاس در جامعه را بر عهده می‌گیرد و در جشنوراه فارابی فاصله گرفتن از اصل اسلام در دستور کار قرار می‌گیرد دیگر نباید توقعی داشت.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران عدم توجه دولتی‌ها به پتانسیل‌ها و استعدادهای داخلی کشور را با ذکر یک مثال تبیین کرد و گفت: ما شاهد هستیم که در این دولت هزاران دلار صرف واردات مربا از شیلی و دانمارک می شود، شما با همین مثال می توانید به برشی از افق غرب زدگی دولت برسید. نداشتن اعتقاد به جامعه ایرانی و استعدادهای نسل جوان سبب شده عملکرد این دولت به جای رویش اندیشه در مسیر زوال اندیشه گام بردارد.

ارسال نظرات