به همت پایگاه بسیج حضرت ام البنین (س) برگزار شد ؛

کارگاه " آمادگی در برابر مخاطرات"

به همت پایگاه بسیج حضرت ام البنین (س)،حوزه ۲۲۰ حضرت هاجر (س) کارگاه " آمادگی در برابر مخاطرات" با سخنرانی کارشناس این مسائل برگزار شد .
کد خبر: ۸۹۷۶۰۷۲
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، به همت پایگاه بسیج حضرت ام البنین (س)،حوزه ۲۲۰ حضرت هاجر (س) کارگاه " آمادگی در برابر مخاطرات" با سخنرانی کارشناس این مسائل برگزار شد .

در این کارگاه خانم پیشدادی با توجه به بلاخیز بودن کشور ایران اشاره کردند که، کشور ما به لحاظ جغرافیایی جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان میباشد که این بلاها شامل سیل ،زلزله ،خشکسالی و بلاهای غیر طبیعی مثل سوانح رانندگی و جنگ میباشد لذا داشتن مهارتهای روانی کافی کمک قابل توجهی به کم‌کردن تبعات این بلایا برای ایرانیان در پی خواهد داشت .

وی افزود :این کارگاه برای بسیجیان شرکت‌کننده در پایگاه برگزار شد که بسیجیان با شیوه‌های مقابله با مخاطرات آشنا می‌شوند و بروشورها و اقلام آموزشی در همین رابطه به بسیجیان ارائه می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به زلزله ی اخیر کرج خاطر نشان کردند که با توجه به مقاوم بودن اکثر ساختمانهای احداث شده در شهر ، شدت نگرانی مردم در هنگام وقوع زلزله غیر منطقی است زیرا که در چنین شهر هایی با سازه های نوساز و بتنی زمین لرزه هاییی با بزرگی ۶ به بالا میتوانند نگران کنند باشند لذا در صورت تکرار چنین حادثه هایی از ترس و نگرانی بیجا بپرهیزید و به امن ترین نقاط ساختمان که همان کنار ستونهاست پناه برده و سرو گردن را با دستها بپوشانید .

وی افزود : در مورد ساختمانهای قدیمی ساز و خانه های ویلایی بهترین کار خروج همراه با آرامش از منزل و دوری کردن از نمای ساختمانها و هجوم نبردن به راه پله ها و مسدود نکردن مسیرهای رفت آمد است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : داشتن تشویش و نگرانی تا چند روز بعد از وقوع بلایای طبیعی امری عادی است اما اگر با گذشت چند هفته از وقوع زلزله هنوز ترس و نگرانی از وقوع این حادثه را به همراه دارید باید برای درمان به روانشناس مراجعه کنید.

 کارگاه

خبرنگار بسیجی : آرین

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار