فرمانده سپاه شهرستان مریوان اظهار کرد: در راستای برجسته نمودن مفاخر فرهنگی این شهرستان اولین کنگره بزرگداشت علامه ملا محمدباقر بالک مشهور به مدرس کردستانی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۷۶۰۱۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ شکیبا سلیمی در جلسه شورای اداری شهرستان مریوان و با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد با ابراز این خبر عنوان کرد: اولین کنگره علمی بزرگداشت فقیه و ادیب معاصر علامه ملا محمدباقر بالک مشهور به مدرس کردستانی در راستای معرفی مفاخر مریوان برگزار خواهد شد.

سرهنگ سلیمی افزود: اولین کنگره بزرگداشت یاد علامه ملا محمدباقر بالک روز شنبه مورخ ۳۰ دی ماه سالجاری و با حضور برخی از شاگردان این فقیه و همچنین حضور برخی ازعلمای استان کردستان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مریوان برگزار می‌شود.

سلیمی با عنوان این نکته که این کنگره با همکاری مرکز بزرگ اسلامی شهرستان مریوان برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: پس از این که فراخوان ارسال مقاله به این همایش در ماه‌های پیش اعلام شد از سوی نخبگان، دانشجویان و برخی از علاقه‌مندان به فرهنگ و ادب کوردی مقالات خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال نمودند.

وی تصریح کرد: از مقاله‌های ارسالی به دبیرخانه این کنگره تعداد ۸ اثر به عنوان اثرات برتر برای ارائه در این کنگره انتخاب شده اند.

فرمانده سپاه مریوان با اشاره به جایگاه علمای دینی و ادبی در بین مردم اظهار کرد: فقیه علامه ملا محمدباقر بالک یکی از شخصیت‌های مهم دینی و ادبی بوده است که همواره برای احیای اتحاد بین مردم گام‌های ارزشمندی برداشته است.

سرهنگ شکیبا سلیمی بیان کرد: در دین مبین اسلام انسان‌های فاخر و روحانی همواره از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده اند و این امر نیز در بین امت اسلامی به ویژه در آداب اسلامی ملت ایران همواره رعایت شده است.

سرهنگی سلیمی با اشاره به این نکته که مدیران و مسئولان شهرستان مریوان بهترین تعامل را با سپاه پاسداران این شهرستان دارند بیان کرد: برگزاری همایش بزرگداشت یاد و خاطره نخبگان فرهنگی، دینی و مذهبی و روحانیون می‌تواند باعث شناخت بیش از پیش نسل‌های جدید با ادیبانی باشد که در گذشته زندگی می‌کرده اند.

سلیمی با اشاره به تالیف‌های علامه ملا محمدباقر بالک مشهور به مدرس کردستانی اظهار کرد: معرفی این عالم فاخر مریوانی به نسل‌های جدید از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است و همچنین گردآوری آثاری که از وی هنوز انشار نیافته است از دیگر اهداف این همایش است.

وی تصریح کرد: بازخوانی و بازشناسی ظرفیت‌های پیدا و پنهان تفکرات و اندیشه‌های علامه ملا محمدباقر بالک و همچنین احیاگری فرهنگ وحدت بین مذاهب از دیگر اهداف برگزاری این همایش بزرگ هستند.

وی در پایان سخنان خود اظهار کرد: برجسته سازی نقش علما در ترویج فرهنگ نبوی از دیگر اهداف برگزاری همایش می‌باشد.


انتهای پیام/7727
ارسال نظرات