در یادواره شهدای روستای باغدهوک مهریز مطرح شد:
حجت الاسلام نجیمی: اگر یک روزی جهاد در میدان جنگ بود و باید مردم ما جان خود را فدای اسلام می‌نمودند امروز یک عرصه از جهاد فی سبیل الله با توجه به فضا‌های ایجاد شده تربیت فرزندانی صالح و سالم است.
کد خبر: ۸۹۷۵۹۶۶
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز، "حجت الاسلام نجیمی" مسئول موسسه خاتم الاوصیاء (ص) در استان یزد دراولین شب از یادواره شهدای روستای باغدهوک مهریز بیان داشت: اگر یک روزی جهاد در میدان جنگ بود و باید مردم ما جان خود را فدای اسلام می‌نمودند امروز یک عرصه از جهاد فی سبیل الله با توجه به فضا‌های ایجاد شده تربیت فرزندانی صالح و سالم است.
حجت الاسلام نجیمی در ادامه با بیان روایتی از نبی مکرم اسلام در خصوص حقوقی که فرزندان به گردن والدین دارند اظهار داشت: اولین حق فرزند بر پدر و مادر انتخاب نام نیک برای فرزند است که متاسفانه خانواده‌های ما امروز اسامی مناسبی برای فرزندان خود انتخاب نمی‌کنند.
نجیمی ادامه داد: فراهم نمودن زمینه سوادآموزی برای فرزند از دیگر حقوق فرزند بر والدین است.
حجت الاسلام نجیمی افزود: امروزبعضا گمشده خانواده‌های ما عدم توجه به آموزش مهارت‌های زندگی کردن از دیدگاه اسلام است.
مسئول موسسه خاتم الاوصیاء (ص) در استان یزد همچنین آموزش ورزش‌های عصر حاضر به فرزندان را از دیگر حقوق والدین بر فرزندان دانست و اظهار داشت: والدین باید نسبت به ورزش، تفریح و سرگرمی فرزندان خود بی تفاوت نباشند و در این دوران که شیاطین دام‌های زیادی برای آن‌ها فراهم نموده اند زمینه سرگرمی‌ها و تفریحات سالم را برای فرزندان خود فراهم نمایند.
نجیمی ادامه داد: تامین رزق حلال برای فرزند از دیگر حقوقی است که رسول گرامی اسلام برای والدین برشمردند که در همین زمینه در حدیثی از نبی مکرم اسلام هست که فرمودند: اولین لقمه حرامی که والدین در دهان فرزند خود می‌گذارند، فرشتگان آسمان پدر و مادر را لعنت می‌کنند.
حجت الاسلام نجیمی با اشاره به سخنان امام حسین (ع) در روز عاشورا که به لشکر کوفیان خطاب نمودند که شکم‌های شما از حرام پرشده و حرف امام زمانتان را نمی‌شنوید تصریح نمود: اگر امروز کسانی علیه نظام واسلام و انقلاب حرف می‌زنند و به مردم و شهدا خیانت می‌کنند حاصل لقمه‌های حرامی است که باعث بی اعتقادی و عدم توجه به باور‌های دینی و مذهبی آنان شده است.
ارسال نظرات