مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی گفت: مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت در عرصه اشتغال خانگی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۹۷۵۸۶۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعید فائض‌‌پور مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان آشتیان سهم استان مرکزی را از تسهیلات صندوق توسعه ملی در راستای اجرای طرح ایجاد اشتغال پایدار روستایی در مرحله اول معادل ۱۰۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: سود این تسهیلات برای تمامی مناطق روستایی ۶ درصد، برای نواحی صنعتی روستایی و شهرهای دارای جمعیت زیر ۱۰ هزار نفر ۱۰ درصد و برای مناطق محروم و مرزی ۴ درصد تعیین شده است.

وی با تاکید بر اینکه مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت در عرصه اشتغال خانگی در نظر گرفته شده است، گفت: سال‌های گذشته تسهیلات ایجاد اشتغال خانگی به ازای هر نفر ۵ میلیون تومان پرداخت می‌شد اما امسال به ازای هر نفر ایجاد اشتغال، ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی تصریح کرد: همچنین از مجموع تسهیلات اختصاص داده شده به شهرستان ها ۱۰ درصد سهم شهرها بوده و ۹۰ درصد به روستاها تعلق دارد که براساس جمعیت روستا و آمار بیکاران منطقه در سرشماری سال گذشته توزیع می‌شود.

فائض‌پور سهم شهرستان آشتیان را از این تسهیلات ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مقرر شد ۴۵ درصد از این تسهیلات پرداختی در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی صرف شود و ۱۰ درصد نیز به مشاغل حوزه صنایع و معادن کوچک روستایی، ۱۵ درصد در حوزه فناوری و IT، ۱۰ درصد در حوزه گردشگری، ۱۰ درصد در حوزه فرش بافی و صنایع دستی و ۱۰ درصد در حوزه خدمات اختصاص پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: مبالغ بالای ۲۵۰ میلیون تومان تقاضای تسهیلات در کمیته فنی مطرح و به کارگروه اشتغال ارجاع داده می شود، طرح های ارجاع داده شده در قالب دو بخش خویش فرما و کارفرما ارائه و تائید می شوند و سقف تسهیلات قابل پرداخت از ۱۰ میلیون تومان به بالا تعیین شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات