مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زرندیه:

فرار شاه، نقطه عطفی در گسترش نهضت اسلامی بود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زرندیه گفت: 26 دی‌ماه 57 و فرار محمدرضا شاه پهلوی از ایران نقطه عطف دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۸۳۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زرندیه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز فرار شاه خائن به عنوان طلیعه دهه مبارک فجر با اشاره به اوج گیری مبارزات انقلابی مردم ایران، و شکست تمامی سیاست‌های محمدرضا پهلوی برای آرام کردن مردم خشمگین گفت: شاه، شاپور بختیار که از چهره‌های شناخته شده جبهه ملی بود به نخست وزیری برگزید، اما این اقدام شاه هم فایده نداشت و کارنامه خاندان پهلوی چنان سیاه بود که مردم تنها به سرنگونی آن رضایت می‌دادند.

وی با بیان دلایل شکل‌گیری و گسترش انقلاب افزود: مورخان معتقدند شکل‌گیری و گسترش نهضت اسلامی و هماهنگی قیام‌های مردمی به رهبری امام خمینی(ره) و برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا در شهرهای مختلف و کشتار 17 شهریور و اعتصاب کارکنان شرکت ملی نفت، کنترل امنیت کشور را از دست نیروهای رژیم و حتی حکومت نظامی خارج نموده و موجب شد که در زمان کوتاهی، پایه‌های اقتدار رژیم 2500 ساله شاهنشاهی سست شود. همین تحولات در نهایت منجر به فرار شاه در 26 دی 1357 شد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج زرندیه با بیان اینکه شاه نیز پس از عدم موفقیت دولت نظامی ازهاری در برقراری نظم و آرامش و رقع اعتصاب ها که اقتصاد کشور را فلج کرده بود، راه دیگری جز خروج از کشور نداشت گفت: شاه با امید به تکرار کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و بازگشت مجدد به ایران توسط حامیان درباری‌اش، با ظاهری عوام‌ فریبانه، به عنوان معالجه از کشور خارج شد و ایرانیان ستم ‌کشیده و غیور و نیز ارواح پاک شهیدان را غرق در شادی و سرور کرد.

حجت‌الاسلام اکبری با اشاره به شادمانی ملت پس از فرار شاه از کشور تصریح کرد: این زمانی بود که رژیم پهلوی پس از 50 سال حکومت استبدادی، روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کرد؛ چنانکه در کمتر از یک ماه پس از فرار شاه، طومار عمر 2500 ساله شاهنشاهی ایران در هم پیچیده شد.

وی خاطرنشان کرد: محمدرضا برخلاف پدر خود، رضاشاه که پس از 16 ‪ حاکمیت مستبدانه تحت حمایت انگلیس از کشور بدون استعفا خارج شده و راهی سرزمین اربابان خود شد، لذا 26 دی‌ماه 57 نقطه عطف دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات