خبرهای داغ:
نماینده ارومیه در مجلس با اشاره به عدم اعلام وصول سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس گفت: این در حالی است که برخی می‌گویند امام زمان را هم می‌توان نقد کرد.
کد خبر: ۸۹۷۵۸۱۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 26 دی) و در جریان طرح سؤال خود از علیرضا آقایی وزیر دادگستری درباره علت پرداخت نشدن حقوق، مزایا و پاداش کارکنان شورای حل اختلاف سراسر کشور، گفت: در حقیقت باید این سؤال رااز آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس‌جمهور می‌پرسیدیم.

وی افزود: اما چون طبق قانون از معاون رئیس‌جمهور نمی‌توان سؤال کرد و از آنجا که آقای لاریجانی رئیس مجلس نمی‌گذارد سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس اعلام وصول شود و خودش باید در این باره روز قیامت پاسخ دهد، سؤال را از وزیر دادگستری مطرح می‌کنیم.

قاضی پور در ادامه گفت: برخی می‌گویند می‌توان امام زمان را نقد کرد اما با وجود آن، سؤال از رئیس‌جمهور در مجلس اعلام وصول نمی‌شود.

وی افزود: ما تنها 14 معصوم داریم که خطا نمی‌کنند و نمی‌توان از آنها انتقاد کرد و هر کسی قائل به خطا کار بودن معصوم (ع) باشد مرتد است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: آقای نوبخت معاون رئیس‌جمهور می‌گوید آقایان نجومی‌بگیر ذخیره نظام هستند، حال، ایا اعضای شوراهای حل اختلاف ذخایر نظام نیستند؟

وی خاطرنشان کرد: آیا سزاوار است این تحصیلکردگان ماهانه بین 180 تا 200 هزار تومان حقوق بگیرند؟‌در حالی که طبق قانون باید حداقل یک میلیون تومان دریافت کنند.

قاضی‌پور در ادامه خطاب به وزیر دادگستری گفت: آیا اینها زن و بچه ندارند؟ چگونه با 200 هزار تومان حقوق یک زندگی 4 نفره را باید بچرخانند؟

وی با اشاره به اینکه از 34 هزار نفر شاغل در شوراهای حل اختلاف 67 درصد آنها مرد و 37 درصد زن هستند و 94 درصد مردان شاغل متاهلند، اظهار داشت: 22 هزار نفر از این شاغلان تحصیلکردگان مقاطع کارشناسی تا دکتری هستند و 18 هزار نفر آنها تمام وقت در شوراهای حل اختلاف مشغولند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: از میان کارکنان این شوراها با سابقه 7 الی 10 سال صرفا یک نفر توانسته یک میلیون تومان حقوق بگیرد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 31 قانون شوراهای حل اختلاف، قوه قضائیه به تناسب فعالیت‌ها و میزان همکاری قضات، اعضا و کارکنان شورا می‌بایست نسبت به پرداخت حقوق مطابق قانون کار پاداش پرداخت کند اما با وجود پیش‌بینی در بودجه سالانه و وجود منبع لازم جهت تامین اعتبارات این مهم صورت نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس گفت: چرا تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان شوراهای حل اختلاف همچنان بلاتکلیف بوده و آزمون استخدامی قضات مختص کارکنان شاغل در شوراهای حل اختلاف برگزار نمی‌شود؟

ارسال نظرات
پر بیننده ها