خبرهای داغ:
رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد:
با توجه به شیوع اعتیاد و درگیری گروه های سنی جوان به این دام مرگ آور، تعداد 10 دستگاه اجرایی استان قزوین دخیل در این موضوع، در نهمین کمیته استانی درمان و حمایتی اجتماعی اعتیاد، به ریاست دکتر منوچهر مهرام، رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تصمیماتی جدید گرفته شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۷۷۲
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین دکتر محمدرضا مدبر، رییس اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص این مصوبات گفت: بر اساس مصوبات این کمیته و مشارکت دستگاه های مختلف، از این پس شناسایی، درمان و رسیدگی به معتادان به خصوص معتادان متجاهر، جدی‌تر می شود.
مراقبت بعد از خروج
این مقام مسؤول از عقد تفاهم نامه « آیین نامه مراقبت بعد از خروج از مراکز تبصره 2 ماده 16» بین 10 دستگاه استانی خبر داد و گفت: این تفاهم‏نامه، ابتکاری استانی محسوب می‏شود و در آن برای هر یک از دستگاه های حاضر در کمیته، شرح وظایفی پیش بینی شده است و بر اساس آن، دستگاه های ذیربط، مکلف به اجرای وظایف تبین شده در راستای مراقبت و حمایت از بهبودیافتگان مراکز تبصره 2 ماده 16 هستند.
به گفته دکتر مدبر مراکز تبصره 2 ماده 16 ویژه معتادان متجاهری است که تحت دستور مقامات قضایی، توسط نیروی انتظامی دستگیر و پس از غربالگری، برای درمان به مراکز ترک اعتیاد مذکور تحویل داده می شوند تا پس از طی دوره درمان سه تا شش ماهه، تحت حمایت های اجتماعی ایجاد شده توسط دستگاه های ذیربط قرار گیرند. وی افزود با عقد این تفاهم نامه، وظایف هر یک از دستگاه های دخیل در بهبود وضعیت این گروه از معتادان و بازگشت به زندگی عادی، شفاف تر خواهد شد.
بررسی میزان شیوع ماده مخدر «گل»
دکتر مدبر به شیوع مصرف ماده مخدر «گل» در گروه های سنی جوان اشاره کرد و گفت: در این کمیته، طرح تحقیقاتی "بررسی میزان شیوع ماده مخدر گل در دانشجویان دانشگاه های استان قزوین (پیشنهاد شده از سوی معاون دادستان قزوین)، مطرح و تصمیماتی در خصوص زمان اجرای آن گرفته شد.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها