خبرهای داغ:
کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: ما باید نگاهمان را به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تغییر دهیم و این تغییر نگاه بدان معناست که تنها به شناخت چندین معروف و یا منکر خاص بسنده نکرده و نگاهمان را نسبت به معروف‌ها و منکرهای جامعه گسترش دهیم.
کد خبر: ۸۹۷۵۷۲۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

حجت‌الاسلام خضری کارشناس مسائل مذهبی استان قزوین، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون مسئله امر به‌ معروف و نهی از منکر و تاثیر آن در بحران‌های اقتصادی جامعه و اصلاح مدیریت‌ها اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین واجبات در جامعه اسلامی است که از جایگاه بسیار والایی برخوردار بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تبیین کرد: ما باید نگاهمان را به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تغییر دهیم و این تغییر نگاه بدان معناست که تنها به شناخت چندین معروف و یا منکر خاص بسنده نکرده و نگاهمان را نسبت به معروف‌ها و منکرهای جامعه گسترش دهیم.
این کارشناس توجه به امر به معروف و نهی ار منکر در حوزه اجتماعی را امری لازم دانست و تصریح کرد: علیرغم اهمیت ویژه امر به معروف و نهی از منکر عموما در حوزه فردی به این مهم توجه می‌شود و ما باید نگاهمان را به امر و نهی مدیران توسعه دهیم چراکه همه مردم وظیفه دارند نسبت به عملکرد مسئولین حساس بوده و همواره آن را رصد کنند و در صورتی که شاهد مشکلی بودند سریعا توضیح خواسته و به نهی از منکر بپردازند.
خضری محدود شدن امر به معروف و نهی از منکر تنها به موضوعات خاصی چون نماز را بزرگترین ظلم واردشده به این فریضه عنوان کرد و گفت: مسئله حجاب از مهم‌ترین موضوعات جامعه اسلامی است ولی باید توجه داشت که امر به معروف و نهی از منکر تنها مختص مسئله حجاب نبوده و در موارد دیگری چون زمانی‌که در جامعه اقامه عدل که یک واجب الهی است از سوی مسئولین به فراموشی سپرده می‌شود مردم باید آن را مطالبه کنند.
وی ابراز داشت: این که مسئول و یا مدیری با سوءاستفاده از جایگاه خود برای خویش فرصت‌های مالی ایجاد کند و یا با بیانات خود سبب ایجاد ناآرامی کشور و زیر سوال بردن آرامش جامعه شود برهمه ما واجب است به وظیفه دینی و شرعی خود که همان اجرای امر به نعروف و نهی از منکر است عمل کنیم.
این کارشناس توضیح داد: خوشبختانه در جامعه امروز تریبون و رسانه در اختیار همه مردم قرار داشته و بسیار موثرتر از گذشته می‌توان به وظیفه خود در اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عمل کنیم.
خضری اضافه کرد: اگر مطالبات مردم توسط خود آن‌ها و به صورت سازماندهی شده مطرح شود یقینا ما اثرگذاری آن را در جامعه خواهیم دید و مردم می‌توانند با گفتمان عدالت، پرچم عدالت‌خواهی را از مسئولین مطالبه کنند.
وی در خاتمه و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از کشورها تجمل‌گرایی یک امر عادی و معمول است درحالیکه در کشور ما تجمل‌گرایی یک منکر بوده و همواره نهی شده لذا باید هوشیار بود و اجازه ندهیم که در جامعه‌مان منکرها به عادت تبدیل شود.
۱۰۰۵/ت۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها