مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان:

اتحادیه‌ها، مسئول راستی‌آزمایی صلاحیت فرش‌بافان در استان هستند

اتحادیه‌ها باید افراد دارای صلاحیت را شناسایی کرده تا مطابق با این اطلاعات، نسبت به ارائه تسهیلات و کمک‌های دولت در بخش‌های بیمه و مالیات برنامه‌ریزی صورت گیرد.
کد خبر: ۸۹۷۵۷۰۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، با اشاره به تاکیدات مدیریت استان در خصوص هدایت درست تسهیلات اشتغال روستایی استان، گفت: تسهیلات اشتغال حوزه فرش استان باید به افراد مستحق اختصاص یابد.

محمدرضا آبی‌پور ، با بیان اینکه پایان دی‌ماه، آخرین فرصت برای ارائه پروژه‌ها و طرح‌های مربوط به رسته‌های طرح تکاپو توسط مسئولان استانی است، اظهار کرد: باید در این بخش، از ظرفیت ایجاد شده برای ایجاد اشتغال در مناطق مختلف استان، استفاده بهینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اتحادیه‌ها، مسئول راستی‌آزمایی صلاحیت فرش‌بافان در استان هستند، افزود: اتحادیه‌ها باید افراد دارای صلاحیت را شناسایی کرده تا مطابق با این اطلاعات، نسبت به ارائه تسهیلات و کمک‌های دولت در بخش‌های بیمه و مالیات برنامه‌ریزی صورت گیرد. 

این مسئول، نقش دولت در طرح‌های توسعه‌ای را ایجاد شرایط تسهیل‌گری برشمرد و تاکید کرد: با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها توسط دولت، سایر بخش‌ها باید در چارچوب قوانین کشور، نسبت به ایجاد تحرک و توسعه در بخش‌های هدف اقدام کنند. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان، با بیان اینکه متاسفانه برخی سوء استفاده‌ها از حمایت‌های دولتی جهت بیمه فرش‌بافان انجام شده است، خاطرنشان کرد: با ساماندهی این بخش باید افراد دارای صلاحیت، بیمه شده و مشکلات مالی و مالیاتی آن‌ها نیز با رعایت قوانین تسهیل شود.

آبی‌پور، خواستار بررسی حقوقی مشکلات مالیاتی برخی از فرش‌بافان استان شد و گفت: باید بررسی دقیق حقوقی در این خصوص صورت گیرد تا برای تسهیل امور فرشبافان استان، برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

وی به ظرفیت باقی مانده استان جهت پوشش بیمه‌ای فرش‌بافان استان اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس وظایف تعریف شده دستگاه‌ها و مطابق با قوانین موجود، باید از ظرفیت‌های استان جهت پوشش بیمه‌ای افراد فعال حوزه فرش استان استفاده کرد تا به میزان پیش‌بینی مورد نظر نزدیک شد.

گفتنی است، در این جلسه مشکلات مربوط به بیمه فعالان حوزه فرش استان و مشکلات حوزه مالیاتی آن‌ها بحث و بررسی و مقرر شد ظرفیت خالی استان برای پوشش بیمه‌ای و برطرف شدن مشکلات مالیاتی این بخش، پیگیری شود

 

ارسال نظرات