ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۹۴
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد، گفت: تا امروز بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از چند سال قبل همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شده است، اظهار داشت: استقبال از اجرای این طرح مطلوب بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم با آموزش افراد در رده‌های مختلف سنی اجرا می‌شود، تصریح کرد: در قالب این طرح افراد از یک تا ۳۰ جزء قرآن کریم را حفظ می‌کنند.

جنتی با اشاره به اینکه در مرحله نخست اجرای طرح استقبال از آن مطلوب بوده و اغلب شرکت کنندگان در این طرح از بین جوانان و نوجوانان بودند، افزود: هم اکنون نیز مرحله دوم طرح در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در مدت زمان اجرای طرح در مرحله نخست به تعهدات خود در این بخش عمل کرده است، گفت: همچنین مرحله دوم طرح نیز از ماه‌های قبل آغاز شده و با ثبت‌نام از علاقه‌مندان عملیات اجرای آن در حال انجام است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند، گفت: هم اکنون نیز اجرای طرح به قوت در حال اجرا است.

جنتی با اشاره به اینکه این آزمون با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف برگزار می‌شود، اضافه کرد: ثبت‌نام در این آزمون از طریق سایت www.quranedu.ir آغاز شده و قرار بود، تا ۲۰ دی‌ماه ادامه داشته باشد که بنا به استقبال علاقه‌مندان تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه تا امروز بیش از  یک هزار و ۷۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: طبق دستورالعمل این آزمون سراسری، در ۲۳ رشته برگزار می‌شود.

ارسال نظرات