منابع بانکی پیش‌بینی شده برای اجرای طرح اشتغال فراگیر در کل کشور 200 هزار میلیارد ریال است، در زنجان نیز منابع مالی در نظر گرفته شده 2 هزار و 348 میلیارد ریال است.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۹۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر در زنجان گفت: بر اساس این طرح 7 هزار و 654 فرصت شغلی در زنجان ایجاد می‌شود.

محمدرضا یوسفی افزود: یکی از موضوعات مهم و مورد توجه دولت، اشتغالزایی در جامعه است که در این راستا نیز طرح‌های متعددی اجرا شده و یا درحال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های اشتغالزایی دولت برنامه اشتغال فراگیر( توسعه رسته‌های منتخب است، اظهار داشت: طبق هدف‌گذاری صورت گرفته در قالب برنامه اشتغال فراگیر قرار است، در قالب این طرح 651 هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تصریح کرد: همچنین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است، در قالب این طرح 7 هزار و 654 فرصت شغلی نیز در زنجان ایجاد شود.

یوسفی با اشاره به اینکه منابع بانکی پیش‌بینی شده برای اجرای طرح اشتغال فراگیر در کل کشور 200 هزار میلیارد ریال است، گفت: در زنجان نیز منابع مالی در نظر گرفته شده 2 هزار و 348 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه بانک‌های عامل این طرح ملی، سپه، کشاورزی، توسعه تعاون، رفاه، ملت، تجارت و صادرات است، اضافه کرد: منابع بانکی بر اساس الزامات برنامه اشتغال فراگیر به طرح‌هایی پرداخت می‌شود که با رسته‌های پراشتغال منتخب استانی تطابق داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای این طرح گفت: از جمله این اقدامات تعیین طرح‌های مربوط از طریق کمیته فنی بوده است.

وی تصریح کرد: طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت و طرح‌های حوزه کشاورزی از جمله طرح‌های مصوب کمیته فنی تاکنون است.

لازم به ذکر است، عناوین کلی رسته‌های ابلاغی به استان از وزارت‌خانه نیز شامل صنایع تبدیلی، گردشگری، صنایع دستی و گردشگری، فرش دستبافت و دستبافته‌ها، کفش و مصنوعات چرمی، تولید محصولات ریخته‌گری آهن و فولاد، منسوجات و پوشاک، پرورش و اصلاح نژاد دام و زیتون است.

طبق تاکید دبیرخانه شورای عالی اشتغال و با توجه به اهمیت کسب و کار حوزه گردشگری فناوری اطلاعات، صنایع تبدیلی و تکمیلی، فرهنگی و هنری، ورزش و سلامت، رسته‌های این حوزه‌ها باید به عنوان اولویت اول استان در زنجیره ارزش و تخصیص تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه و قانون حمایت از ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری مورد توجه قرار گیرد.

 

ارسال نظرات