مدیر کل بهزیستی استان زنجان :

"سامانه معبر" پل ارتباطی بین بهزیستی و معلولین می باشد

"سامانه معبر" بعنوان یک پل ارتباطی بهزیستی با معلولین بوده تا از این طریق شاهد تسهیل در امر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی معلولین و دریافت احقاق حقوق این قشر از جامعه باشیم.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۷۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه مناسب سازی اماکن و معابر عمومی بعنوان یکی از حقوق مسلم افراد دارای معلولیت محسوب می گردد گفت: سامانه معبر در دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور آماده ارائه خدمات به عموم مردم و جامعه هدف بهزیستی است.

محمد محمدی افزود: این سامانه خدماتی توسط ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی بهزیستی کشور و به منظور پیگیری مطالبات بحق معلولین در بحث مناسب سازی اماکن اداری و دولتی راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: مددجویان جامعه هدف و کلیه شهروندان گرامی می توانند با ارسال پیامک بشماره 3000012322 مشکلات مربوط به موضوع مناسب سازی را با ذکر محل ( نام دستگاه اجرائی مربوطه –شهرستان و استان) به دبیرخانه سازمان بهزیستی کشور منعکس نمایند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد : کارشناسان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور پس از بررسی دقیق , موضوع را جهت پیگیری به کارشناسان استانی ارجاع خواهند داد.

محمدی افزود: دبیرخانه های استانی حداکثر پس از 72 ساعت از دریافت پیام ، موضوع را به دستگاه مربوطه از طریق مکاتبه اعلام و در صورت عدم وصول پاسخ مراتب طی دو مکاتبه با فاصله حداکثر 15روز پیگیری‌ نموده و نتیجه نهایی را به دبیرخانه ستاد بهزیستی کشور اعلام خواهند نمود.

وی اظهار داشت: "سامانه معبر" بعنوان یک پل ارتباطی بهزیستی با معلولین بوده تا از این طریق شاهد تسهیل در امر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی معلولین و دریافت احقاق حقوق این قشر از جامعه باشیم.

وی در ادامه از ارائه خدمات الکترونیکی بهزیستی به برنامه استفاده بر خط از بانک اطلاعاتی به شرکت های هوایپمایی اشاره نمود و افزود : این مهم به منظور خدمات رسانی سریع و عدم نیاز به مراجعه حضوری مددجو به لحاظ کاهش هزینه ، زمان ، حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع ارائه گردیده است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه سامانه خدمت رسانی در بستر دولت همراه نیز از دیگر خدمات غیر حضوری بهزیستی است یادآور شد: سامانه (ussd) ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه هدف بهزیستی بوده که مددجویان از زمان پرداخت مستمری ، پیگیری درخواست مستمری ، اطلاع از کسورات مستمری ، تغییر شماره حساب دریافت مستمری ، پیگیری وضعیت پرونده کمیسیون پزشکی ، دریافت اطلاعات آخرین کمک مالی موردی مطلع می گردند.

محمدی در ادامه از راه اندازی سامانه صدقات تلفنی در راستای کمک به مددجویان و اقشار آسیب پذیر با شماره گیری 38818 خبر داد و تصریح نمود : بر این اساس مشترکین تلفن ثابت می توانند از طریق شماره گیری کمک های نقدی خود را از مبلغ 1 هزار تا 10 هزار ریال به حساب مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان واریز کنند.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد : طی تماس تلفنی شخص تماس گیرنده ، بطور دوره ای از فیش تلفن مشتری مبلغ صدقه کسر گردیده و بشماره حساب 210091434524111 مشارکتهای مردمی بهزیستی واریز می شود که در جهت حل مشکلات جامعه هدف هزینه می گردد.

وی گفت : در حال حاضر 24 هزار و 381 نفر در سامانه خدمات الکترونیکی بهزیستی استان زنجان ثبت گردیده است که از این تعداد 7 هزار و 66 نفر مستمری بگیر و مابقی از سایر خدمات موردی این نهاد حمایتی بهره مند می گردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار