نماز اصلی ترین و مهم ترین عامل جهت پیوند انسان با خداست واین ارتباط تنها با عبادت خالصانه و بی ریا در مرتبه عالی تحقق می یابد.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۷۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بهزیستی استان زنجان در مراسم افتتاحیه طرح نیک در بین مدیران مهدهای کودک با بیان اینکه تمایلات فطری و گرایش انسان به خداپرستی در سنین کودکی بیدار می شود گفت: ارتقاء سلامت معنوی کودکان با آموزش نماز امکانپذیراست

محمد محمدی افزود: سنین پیش از دبستان ،سنین طلایی جهت فراگیری و آموزش کودکان است و آنچه کودکان در این سن می آموزند در ذهن باقی مانده و همین بر اهمیت آموزش در این دوران می افزاید.

وی اظهار داشت: این مقام مسئول تدوین محتوای آموزشی و معرفی شیوه های نوین انتقال زیبایی های نماز به خردسالان توسط صاحب نظران ، ارتقاء مشارکت خانواده ها در درونی نمودن ارزش های دینی به ویژه نماز در خردسالان ، شناسایی و ایجاد هماهنگی فی مابین نیروهای انسانی متفکر و خلاق بالقوه حوزه کودک ودین را ازجمله اهداف اختصاصی طرح نیک عنوان کرد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: طرح نیک با هدف ایجاد اثری ماندگار در شکل گیری باورها و اعتقادات کودکان سعی در اشاعه فرهنگ نماز می تواند نقش برجسته ای داشته باشد.

محمدی افزود: نماز اصلی ترین و مهم ترین عامل جهت پیوند انسان با خداست واین ارتباط تنها با عبادت خالصانه و بی ریا در مرتبه عالی تحقق می یابد.

وی گفت: اگر فضای فکری جامعه به سمت به پا داشتن نماز پیش برود بی تردید در نسل آینده شاهد شکوفایی زندگی دینی در کودکان خواهیم بود.

وی گفت: با برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته 100 درصد مهدهای کودک شهری و روستایی استان زنجان تحت پوشش این طرح قرار گرفته و محتوای تدوین شده ستاد اقامه نماز کشور در کلیه مهدهای کودک استان به فرزندان خردسال توسط مربیان آموزش داده خواهد شد.

گفتنی است، طرح نیک به صورت کشوری و بطور همزمان در شهرستانهای زنجان - ابهر – خدابنده – طارم برای 160 نفر از مدیران و مسئولین فنی مهدهای کودک تحت نظارت استان بمدت 2 روز برگزار می گردد.

ارسال نظرات