ایجاد بوستان ایمنی در شهر‌های کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان بر ضرورت ایجاد بوستان ایمنی توسط شهرداری‌ها در همه شهر‌های استان تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۵۸
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ امیر قادری در جلسه شورای فنی استان با بیان اینکه تاکنون همایش‌ها و کارگاهی آموزشی برای در چند شهر برای آگاهی مردم در مقابله با حوادث طبیعی نظیر زلزله برگزار شده است ایجاد بوستان ایمنی در شهر‌ها برای آگاهی مردم برای مواجهە درست با حوادثی همچون زلزله حایز اهمیت دانست.

وی ایجاد این بوستان‌ها را با هدف آموزش به عامه مردم و خصوصا دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی ارزیابی کرد و افزود:، چون کشور ما در منطقەای حادثه خیز واقع شدە است و مردم بصورت مداوم با بلایای طبیعی روبرو هستند بهترین کار ممکن آمادگی وآموزش مقابله درست با چنین بلایا است.

قادری، همچنین سبک سازی ساختمان‌ها و استفادە از مصالح با کیفیت و شیوە‌های مدرن را از راه‌های کاهش آسیب هنگام وقوع بلایای طبیعی همچون زلزلە عنوان کرد و ادامە داد: جلسات متعدد و مداومی پیرامون بررسی کیفیت مصالح ساختمانی برگزار شدە است، اما با این وجود ما همچنان در این بخش مشکل داریم.

وی اضافه کرد: استفادە از مصالح با کیفیت و استاندارد در ساخت و ساز‌ها باید بە مطالبە جدی مردم تبدیل شود و مردم خود باید متوجه باشند با کاهش هزینه ساخت و ساز امنیت خود و خانواده هایشان را به مخاطرە خواهند انداخت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان همچنین در این جلسه از برگزاری همایش ترویج مقررات ملی ساختمان در اردیبهشت ماه سال آینده در سنندج خبر داد

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار