مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد؛
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از برگزاری کنگره نظامی گنجوی در اسفندماه سال جاری در تبریز خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنگره پاسداشت بزرگان فرهنگی و علمی است.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۳۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی جعفر پاشایی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در هفته شورای آموزش و پرورش قرارگرفته‌ایم جا دارد این هفته را به‌تمامی اعضای شورای استان و شهرستان‌ها تبریک بگویم، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش مرکز ثقل تصمیم‌گیری آموزش و پرورش بوده که باید مصوبات این شورا در شهرستان‌ها در جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت و حل مشکلات تعلیم و تربیت اجرایی شود.

وی در ادامه از برگزاری کنگره نظامی گنجوی در اسفندماه سال جاری در تبریز خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنگره پاسداشت بزرگان فرهنگی و علمی است البته که باید تمامی توان خودمان را به‌کارگیریم تا این کنگره به صورت باشکوه‌تر برگزار شود.

پاشایی بابیان اینکه بانوان در جامعه نقش غیرقابل انکاری دارند و بهره‌گیری از ظرفیت و توانایی بانوان در امور آموزش و پرورش قطعاً بی تاثیر نخواهد بود، افزود: ضمن این که باید از مشارکت‌های بانوان در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش استفاده کرد بلکه نباید از رفع مشکلات بانوان فرهنگی نیز غافل شویم.

وی اضافه کرد: مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و استان این را در نظر داشته باشند که برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی در مدارس باید به صورت مستمر بر مدارس دولتی و غیردولتی نظارت داشته باشند.

پاشایی بر لزوم توجه به برگزاری برنامه‌های ورزشی، فرهنگی و هنری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هر یک از ما وظیفه‌ای داریم و به نظر بنده برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و گسترش دارالقرآن‌ها و جذب دانش آموزان به این سمت می تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان از جذب بیش از 12 هزار نفر از دانش آموزان در دارالقرآن‌های استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 44 دارالقرآن در آذربایجان شرقی داریم و در راستای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان این طور به نظر می‌رسد که سوق دادن دانش آموزان به فعالیت‌های قرآنی آن‌ها را از گزند توطئه‌های خصمانه دشمن در امان نگه می‌دارد.

ارسال نظرات