بی‌بی سی فارسی انگلیس پروژه جدیدش علیه ایران را به بهانه حمایت از جامعه کارگری کلید زده است.
کد خبر: ۸۹۷۵۶۳۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  بی‌بی‌سی فارسی انگلیس که در تبدیل برخی اعتراضات اخیر اقتصادی و صنفی مردم به اغتشاش و آشوب نقش اساسی و فعال داشته و به انحای مختلف از ایجاد آشوب و تخریب اموال عمومی و مردمی و قتل و کشتار مردم توسط عوامل دست نشانده منافقین و سلطنت طلبها حمایت کرده است، به تازگی پروژه جدیدش را به بهانه حمایت از جامعه کارگری ایران کلید زده است.

درپی رکود اقتصادی که چند سال دامنگیر ایران شده و یکی از دلایل آن هم تحریم های غیرقانونی است که آمریکا و انگلیس و دیگر دشمنان کشور بر مردم ایران تحمیل کرده اند، کارخانه ها هم دچار مشکل هستند و به همین دلیل جامعه کارگری دچار مشکلاتی همچون اخراج یا تعویق پرداخت حقوق شده است.

بر همین اساس، هر از چند گاهی تعدادی از کارگران یک کارخانه در جهت استیفای حقوق قانونی خود تجمعات آرام و مسالمت آمیزی را مقابل کارخانه یا یک نهاد مسئول برگزار می کنند و خواستار تامین حقوق خود می شوند که برگزاری این گونه تجمعات از سالهای خیلی دور در کشور ما معمول بوده و اخبار آن نیز معمولاً در خبرگزاری های داخلی به ویژه خبرگزاری کار ایران منتشر می شود.

بی بی سی فارسی انگلیس که در مواقع متعدد دشمنی خود را علیه کشور و مردم ایران آشکار کرده است، این بار به شکل غیر طبیعی روزانه اخبار مربوط به این تجمعات کارگری را به شکل گسترده پوشش می دهد و در میزان تجمعات، حجم جمعیت و موارد دیگر ضمن انتشار برخی اخبار دروغ، بزرگنمایی هم می کند.

این رسانه انگلیسی در اخبارش به گونه ای تحریک آمیز مشکلات کارگران ایران را بازگو و بعضا جملات توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا در اغتشاشات اخیر را از زبان کارگر ایرانی بیان می کند. 

انتشار اخبار دروغ و تحریک آمیز که متاسفانه در اتفاقات اخیر کشور در رسانه "مدعی کار حرفهای" بی بی سی رویه شده بود، یکی از شگردهای بیگانگان طی سالهای گذشته بوده تا از برخی خواسته ها و مطالبات به حق مردم سوء استفاده کرده و با تغییر جهت دادن به مطالبات مردم، دشمنی دیرینه خود را با نظام اسلامی و مردم ایران نشان دهند.

به عنوان یک نمونه دیروز بی بی سی تصویری را از تجمع کارگری در کیش منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «این عکس‌ را یکی از کارکنان شرکت کیش چوب برای ما ارسال کرده و گفته امروز یکسنبه 24 دی "در اعتراض به معوقه حقوق ١٥ماه و تعطیلی بیش از سه ماهه شرکت" مقابل سازمان منطقه آزاد کیش تجمع کردند.» این در حالی است که اساسا شرکت کیش چوب هیچ ارتباطی به سازمان منطقه آزاد کیش ندارد و بی بی سی طبق روال همیشگی اش در انتشار این خبر شیطنت کرده است. 

در این خصوص لازم است، جامعه کارگری ایران که واقعا یکی از اقشار زحمتکش و مدافع همیشگی نظام و کشور است و طی سالهای گذشته همانند دیگر اقشار مردم مشکلاتی را در خصوص تامین هزینه های معیشت داشته و دارد که مورد توجه رسانه های داخلی هم قرار می گیرد، مراقب سوء استفاده رسانه های دشمن از مطالبات به حق خود باشد تا ضربه دیگری بر پیکره جامعه کارگری کشور وارد نشود.

در ادامه تصاویر برخی اخبار جهت‌دار بی‌بی‌سی انگلیس در روزهای اخیر را ببینید؛

ارسال نظرات