خبرهای داغ:
رئیس شورای هیئات مذهبی استان سمنان گفت: رصد اولویت‌های فرهنگی و شناسایی آسیب‌ها و موانع پیش روی هیئات از مهمترین مأموریت‌های شورای هیئات مذهبی است.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۴۳
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
محمد ابراهیمی نائب رئیس کمسیون قرآن، مساجد و مادحین کشور و رئیس شورای هیئات مذهبی استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود با بیان اینکه وظیفه این شورا خطیر است اظهار کرد: شورای هیآت مذهبی به‌عنوان بازوی توانمند سازمان تبلیغات اسلامی و حلقه ارتباطی هیئآت مذهبی با حاکمیت عمل می‌کند.
وی هیئات مذهبی را بزرگترین تشکل مذهبی کشور خواند و افزود: هدف اصلی از تشکیل این شورا حل مسائل و مشکلات هیآت مذهبی توسط گروهی از بطن خود هیئآت و تصمیم‌گیری و تصمیم سازی کلان در حوزه هیئات مذهبی است.
نائب رئیس کمسیون قرآن، مساجد و مادحین کشور، رصد اولویت‌های فرهنگی و شناسایی آسیب‌ها و موانع پیش روی هیئات مذهبی را از مهم‌ترین ماموریت‌های شورای هیئات مذهبی خواند و گفت: با توجه به حجم و فرگیر بودن مخاطبان هیئات مذهبی و ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی موجود در آن، شورای هیئات مذهبی بایستی با مشورت و احصای نظرات صاحب نظران، راه کار‌های مناسب برای نهادینه کردن معارف اهل بیت (ع) در بطن جامعه ارائه کند.
ابراهیمی با بیان اینکه مربی قرآن، روحانی و مبلغ دینی، مداح و رابط فرهنگی چهار رکن هر هیئت مذهبی را تشکیل می‌دهند خاطر نشان کرد: تقویت این ارکان هیئت مذهبی می‌تواند در تقویت باور‌ها و ارتقای فرهنگ دینی و پیشگیری از آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند، نقش بسزایی داشته باشد.
وی با اشاره به مردمی بودن تشکّل شورای هیئات مذهبی افزود: عدم تعیین ردیف بودجه برای شورای هیئات مذهبی در اعتبارات دولتی، تعامل سازنده اعضای این شورا با خیّرین و واحد‌های درآمدزا برای پیگیری امور و پیشبرد اهداف را می‌طلبد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها