روستای آبقلمو بندرعباس یکی از نقاط محروم استان هرمزگان می باشد که نبود زیرساخت های لازم ارتباطات جمعی اهالی این روستا را آزرده خاطر کرده است.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۳۱
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان ؛به نقل از فرهنگ کده؛ شهرستان‌ بندرعباس دارای مشکلات خاص خود هستند، در این میان بخش‌ها و روستاها نیز از مشکلات دوچندانی رنج می‌برند که لازم است در سیاست گذاری‌ها و همچنین طراحی پروژه‌های عمرانی براساس این کمبودها اقدام و برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

روستای آبقلمو در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس یکی از نقاط محروم استان هرمزگان است که به دلیل نبود امکانات اولیه در این روستا به شدت مردم را عصبانی و آزرده کرده به صورتی که عدم آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت مردم را به مرکز استان می کشاند.

باتوجه به پیشرفت روز افزون علم و همچنین تنوع اپراتورها و آنتن دهی تلفن های همراه در اکثر نقاط کشور، روستای آبقلمو شهرستان بندرعباس کماکان عدم آنتن دهی تلفن همراه و نبود اینترنت این روستاها را آزار می دهد.

 روستای آبقلمو فاقد آنتن دهی تلفن همراه است

جمال زاده، عضو شورای روستای آبقلمو بخش مرکزی شهرستان بندرعباس در گفتگو با خبرگار فرهنگ کده با اشاره به مسائل و مشکلات این روستا، اظهار کرد: روستای آبقلمو همچنان بدون آنتن دهی تلفن همراه است که مشکلات زیادی را برای روستائیان به وجود آورده که متاسفانه مخابرات استان هرمزگان تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

شورای روستای آبقلمو در ادامه بیان کرد: روستای  آبقلمو دارای ۵۳ خانوار است که در نزدیکی پایتخت اقتصادی کشور قرار دارد اما متاسفانه مسئولان توجهی به مشکلات این روستاها ندارد.

جمال زاده تصریح کرد: عدم آنتن دهی شبکه های تلفن همراه اطلاع رسانی به مسئولان مربوطه در مواقع اضطراری مانند تصادفات جاده ای و یا آتش سوزی و بلایای طبیعی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به پیشرفت روز افزون تکنولوژی خصوصا در حوزه ارتباطات و نیاز مردم به اینترنت، افزود: مردم روستای آبقلمو  از خدمات ارتباطی در عصر ارتباطات محروم هستند.

عضو شورای روستای آبقلمو خاطر نشان کرد: مراجعات و پیگیری های زیادی توسط اعضای شورای روستا، دهیار و اهالی روستا صورت گرفته است اما مسئولان نسبت به مطالبات مردم بی توجه هستند.

مردم پایلوت دولت الکترونیک را باور کنند یا عدم آنتن دهی تلفن همراه؟!

کاظم زاده، یکی از اهالی روستای روستای آبقلمو در گفتگو با خبرنگار فرهنگ کده، با بیان اینکه روستای آبقلمو فاقد آنتن دهی تلفن همراه است، اظهار کرد: بارها برای رفع مشکل به دستگاههای مربوط مراجعه کردیم اما تاکنون مشکل عدم آنتن دهی روستای آبقلمو برطرف نشده است.

این جوان روستایی بیان کرد: در عصر ارتباطات و عبارت مشهور دهکده جهانی، امکان استفاده از ابتدایی ترین خدمات مخابراتی در روستای آبقلمو وجود ندارد.

کاظم زاده افزود: اگر بخواهیم برای پیگیری مشکلاتمان و انجام امور اداری ارتباط مخابراتی داشته باشیم باید به مرکز استان برویم و این امر در زمان کنونی با این سطح تکنولوژی بسیار عجیب است.

برای ارتباط تلفنی باید ۶۰ کیلومتر راه را طی کنیم

وی گفت: نمی توان از روستائیان انتظار داشت در چنین شرایطی در روستاها بمانند زیرا عدم وجود تلفن مشکلات فراوانی را به همراه دارد و همیشه مطالبات روستائیان نادیده گرفته می شود.

این ساکن روستای آبقلمو تصریح کرد: اگر این روستا در منطقه ای دور افتاده بود، می توان بی توجهی های سازمان مخابرات را توجیه کرد اما روستای آبقلمو هم مردم حضور دارند و هم جمعیت قابل توجه ساکن است و مسافت اندکی با مرکز استان دارد.

نامه‌نگاری تنها راه ارتباطی روستائیان آبقلمو!!!

کاظم زاده با بیان اینکه هم اکنون تنها راه ارتباطی اهالی روستا نامه نگاری است، خاطر نشان کرد: از مسولان استان می خواهیم مشکل مردم روستای آبقلمو را مرتفع کنند.

روستای آبقلمو با جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر در قالب ۵۳ خانوار در ۶۰ کیلومتری بندرعباس واقع شده است.

ارسال نظرات