رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای قنات‌های استان در سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۵۵۲۹
|
۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛علی باقرزاده عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با مسئولان خانه کشاروز هرمزگان و بهره‌برداران در سازمان جهاد کشاورزی استان، اظهار داشت: شرایط منابع آبی هرمزگان به دلیل برداشت‌های بی‌رویه در حال حاضر چندان مناسب نیست و باید مدیریت صحیحی بر میزان برداشت از این منابع صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از برداشت‌ها از طریق حفر چاه‌های غیرمجاز است، تصریح کرد: امسال برای احیای قنات‌های استان، اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: مدیریت منابع آب و خاک، جلوگیری از فروش نهال‌های غیر مجاز توسط افراد سودجوء در استان، رفع مشکلات تسهیلات بانکی، مهار رودخانه‌های استان با هدف تغذیه دشت‌ها، توسعه صنعت شترداری و احیا مجدد مراکز تحقیقاتی در شهرستان‌ها؛ از جمله مهمترین خواسته‌های کشاورزان استان است که ما سعی در پیگیری آن داریم.

باقرزاده اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی برای فروش و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد تشکل‌های کشاورزی و تقویت تعاونی‌ها است که برای تحقق آن نیازمند همکاری و مشارکت خانه کشاورز استان هستیم.

رئیس خانه کشاورز هرمزگان نیز در این نشست گفت: یکی از ضرورت‌های بخش کشاورزی، ارتقا ارتباط بهره‌برداران و مسئولان خانه کشاورز با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی برای بهبود کیفیت و کمیت محصولات تولیدی است.

ابوطالب جوادی با اشاره به نیازهای کشاورزان استان افزود: از مسئولان سازمان جهاد کشاورزی خواستاریم مشکلات کشاورزان استان در قالب یک کارگروه مشخص و سپس در اتاق فکر استان بر اساس اولویت و اهمیت موضوع، برای رفع مشکلات راهکار ارائه گردد.

به گزارش تسنیم، استان هرمزگان از جمله استان‌های درگیر با معضل کم‌آبی می‌باشد که هم اکنون بیش از 18 سال است که با پدیده خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.

تداوم خشکسالی در این استان موجب کاهش شدید منابع آبی هرمزگان و کم شدن آب سدها و کم رونق شدن کشاورزی شده است.

در حال حاضر بیش از 100 روستا در هرمزگان به صورت سیار و با تانکر آب رسانی می‌شوند.

از جمله راهکارهایی که کارشناسان برای مدیریت بحران کم آبی در حوزه کشاورزی ارائه می‌دهند، اصلاح شیوه‌های آبیاری و کشت محصولات نیازمند به آب کمتر است.

ارسال نظرات