مسؤول کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام استان سمنان

دشمن با بمباران آشپزخانه تیپ قساوت و خون‌خواری خود را نشان داد

مسؤول کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام استان سمنان گفت: دشمن با بمباران آشپزخانه تیپ قساوت و خون‌خواری خود را نشان داد.
کد خبر: ۸۹۷۵۴۸۸
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حسینعلی احسانی عصر امروز در یادواره شهدای تدارکات تیپ دوازده قائم استان سمنان با گرامیداشت سالگرد عملیات کربلای ۵ و شهدای منطقه هفت‌تپه با بیان اینکه در عملیات کربلای ۵ اهداف ما محقق شد، گفت: ما در این عملیات دو نتیجه مهم گرفتیم که اولی نزدیک شدن به شهر بصره بود و دوم سبب شد تا قطعنامه ۵۹۸ در سازمان ملل تصویب شود.
وی افزود: با این شکست‌ها دشمن جنگ را به درون شهر‌ها کشاند و با بمباران شهر‌ها در طول عملیات کربلای ۵ بیش از دو هزار شهید از ما گرفت.
احسانی خاطرنشان کرد: دشمن مراکز حساس و تجمع را هدف قرار می‌داد که آشپزخانه تیپ دوازده قائم نیز از آن جمله بود. وی تصریح کرد: ما در ۲۴ دی جزیره بواربن را آزاد کرده بودیم که از قرارگاه تاکتیکی خبری آمد که آشپزخانه تیپ بمباران و همه شهید شدند.
وی ادامه داد: با رسیدن به این مکان صحنه دل‌خراشی را دیدیم که آشپزخانه بمباران شده و پیکر پاک شهدا و تکه‌های وسایل آشپزخانه روی درختان قابل مشاهده بود البته اجساد شهدا به معراج شهدا حمل شده بود.
احسانی اضافه کرد: فقط ۳۰ تا ۳۵ نفر از شهدا قابل شناسایی و مابقی قابل شناسایی نبودند.
در این یادواره ه. حسن عباسی، از رزمندگان و شاهدان عینی بمباران هفت‌تپه در سخنانی با بیان اینکه بنده از خط آمده بودم که غذا ببرم گفت: در داخل چادر بودم که ناگهان چادر روی زمین افتاد.
وی با بیان اینکه وقتی بلند شدم و چادر را برداشتم، دیدم که اثری از آشپزخانه نیست و همه بچه‌ها شهید شده بودند، گفت: در آن لحظه دیدم که بچه‌ها موقع خروج از چادر‌ها روی هم ریخته بودند و همچون شمع می‌سوختند و کاری از دست ما بر‌نمی‌آمد.

عباسی تصریح کرد: من تلاش کردم تا عده‌ای از بچه‌ها که مجروح بودند را سوار مینی‌بوس کنم و به مقر تیپ برسانم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار