خبرهای داغ:

یادواره چهل شهید تدارکات تیپ دوازده قائم استان سمنان برگزار شد

به یاد شهدای هفت تپه،یادواره چهل شهید تدارکات تیپ دوازده قائم استان سمنان به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۵۴۶۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه شاهرود و همکاری سپاه ناحیه شوش، دومین یادواره چهل شهید تدارکات تیپ دوازده قائم استان سمنان ،شهدای آشپزخانه تیپ دوازده قائم برگزار شد.
در این مراسم که خانواده شهدای آشپزخانه هفت تپه و ایثارگرانی از شهرستان شاهرود و مسئولین شهرستان شوش در مکان آشپزخانه تیپ دوازده قائم در هفت تپه برگزار شد، یاد و خاطره این شهدا گرامی داشته شد.
در این برنامه که جانشین سپاه ناحیه شوش، شهردار شوش، مسئولین راه آهن هفت تپه و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد استان سمنان و مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان حضور داشتند، علی اکبر نظری به مدیحه سرایی در وصف شهدا پرداخت و علیرضا غضنفری در وصف شهدا قصیده ای با ذکر نام شهدای هفت تپه ارائه کرد.
ایوب حسین پور راوی و مجری این برنامه نیز خاطراتی از شهدای آشپزخانه هفت تپه بیان کرد.
سخنرانی جانشین سپاه شوش و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قائم آل محمد استان سمنان از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.
در این برنامه همچنین خاطراتی توسط فرزندان شهیدان کریمی و منتظری برای حاضران بیان شد.
لازم به ذکر است بعد از عملیات کربلای ۵، دشمن که شکست سختی خورده بود به بمباران نقاط مختلف شهرها و مراکز حساس پرداخت که از آن جمله بمباران آشپزخانه تیپ دوازده قائم استان سمنان در منطقه هفت تپه شهرستان شوش بود.
بمباران آشپزخانه تیپ ۱۲ قائم آل محمد استان سمنان در ظهر ۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۵ انجام و منجر به شهادت بیش از چهل نفر از رزمندگان دلاور تیپ شد که بیشتر این افراو سن بالایی داشته و آشپز بودند.
این شهیدان برای خدمت به رزمندگان در خط حضور داشتند و مانند سالار شهیدان بدنشان پاره پاره شد و برخی از این شهدا فقط تکه ای از بدنشان به جا ماند و پیکر این شهدا بر روی درختان اکالیپتوس این منطقه قرار گرفته بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها