خبرهای داغ:
مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

اجرای 35 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان همدان

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح دو نیروگاه خورشیدی طی دهه فجر امسال خبر داد و گفت: تاکنون 35 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان اجرا شده و 100 مگاوات در دست اجرا است.
کد خبر: ۸۹۷۵۴۵۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹

اجرای 35 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حاجی رضا تیموری امروز در آیین تکریم و معارفه  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان  با اشاره به فعالیت 12 ساله خود در شرکت توزیع نیروی برق استان  اظهار داشت: تا به امروز حدود 24 سال در 7 دولت مختلف در شرکت توزیع برق مسئولیت داشتم که هیچ گاه فعالیتم رنگ و بوی سیاسی نداشته است.

وی با بیان اینکه فعالیت و تلاش در شرکت توزیع برق یک خدمتی فراگیر است که  تمام گروه‌ها و حزب‌ها را شامل می‌شود، گفت: ماحصل زحمات کارکنان شرکت توزیع نیروی برق همدان  در ارزیابی‌ها همواره نمره عالی و مورد عنایت مسئولین نظام بوده است.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه از سال 84 تاکنون  در ارزیابی عملکرد سالیانه در جشنواره شهید رجایی، عنوان برتر و عالی از آن شرکت برق بوده است، افزود: حمایت و پشتیبانی دولت‌ها موجب شد خدمتگزاری ما شایسته و بهتر باشد.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در زمان تصدی عنوان کرد: در بین دستگاه‌های اجرایی استان در ارزیابی‌ها همواره رتبه نخست را کسب کردیم.

تیموری با تاکید بر ضرورت تقویت نیروی انسانی شرکت از آن به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد تحول، بقای سازمان و رسیدن به اهداف و رسالت‌‌های مورد نظر یاد کرد و بیان داشت: آموزش و بهسازی نیروی انسانی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر و یکی از روش‌های توسعه منابع انسانی است.

وی با بیان اینکه تاکنون سالیانه حدود 20 تا 26 هزار نفر ساعت کلاس‌های آموزشی برگزار شده است، تصریح کرد: با توجه به اهداف، استراتژی‌ها و راهبردهای تدوین شده و بر اساس چشم انداز شرکت در تلاش برای  دستیابی به سه شرکت موفق  برق کشور بودیم که در نهایت حاصل شد.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان  با اشاره به اینکه مصرف برق استان رو به کاهش بوده است، افزود: تلفات انرژی استان به 10.7 رسیده که با برنامه ریزی های انجام شده در سال 96 به 10 درصد می‌رسد.

* تلفات انرژی استان همدان به 10.7 درصد در سال 95 رسید

وی با بیان اینکه  در راستای مأموریت شرکت هدفگذاری شده که تعداد خاموشی‌ها و انرژی توزیع نشده کاهش یابد، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این مهم تحقق یافت که در نتیجه آن برق مستمر و با قابلیت اطمینان بالا تحویل مشترکان می‌شود.

تیموری به تلاش‌های صورت گرفته در راستای تحقق آرمان و ماموریت های تعیین شده شرکت به لحاظ کردن ارزش‌های اخلاقی اشاره و بیان کرد: در این صورت بهره‌وری اقتصادی و  سطح رضایتمندی مشترکان و متقاضیان ارتقاء  و پایداری فنی شبکه های توزیع با اجرای عملیات مرتبط با توسعه و بهره‌برداری با اصول مهندسی افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تلفات انرژی در استان از 22.6 درصد در سال 86 به 10.7 درصد در سال 95 رسیده است، تصریح کر د: در راستای  کاهش تلفات و جلوگیری از پرت انرژی اقداماتی همچون جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز، نصب ترانس‌های کم تلفات و کم ظرفیت و حذف شبکه فشار ضعیف، تعویض لوازم اندازه گیری معیوب، تعویض و نصب حدود 350 هزار دستگاه لوازم اندازه گیری دیجیتال و استفاده از کابل خودنگهدار انجام شده است.

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در ادامه با اشاره به اهمیت انرژی عنوان کرد: انرژی در حیات اقتصاد صنعتی و جوامع، نقش زیربنایی را ایفا می کند و  هرگاه انرژی به مقدار کافی و به موقع در دسترس باشد توسعه اقتصادی نیز میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه  صنعت برق یکی از حیاتی‌ترین صنایع کشور محسوب می شود بر صرفه جویی در مصرف آن تاکید و بیان کرد: صنعت برق به عنوان صنعتی زیربنایی در توسعه اقتصادی و رفاه جوامع نقش مهمی دارد و بقا و پایداری شبکه برق استمرار و برقراری انرژی الکتریکی برای مصارف مختلف جامعه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است بنابراین باید در مصرف آن صرفه جویی کرد.

تیموری  با تاکید بر مدیریت مصرف برق از آن به عنوان کارآمدترین ابزار در پایداری و بهره‌ورسازی توسعه بخش‌های تولید، اشتغال و مصرف انرژی الکتریکی یاد کرد و ادامه داد: باید با ترویج فرهنگ صحیح مصرف هزینه ها را کاهش داد.

وی در خصوص دیگر اقدامات اثرگذار در شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: کنترل پیک بار استان، ترویج فرهنگ مدیریت مصرف، برگزاری همایش با فرماندهان پایگاه‌های بسیج ادارات و اصناف با محوریت بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی، اجرای طرح آموزش مدیریت مصرف در مدارس و کودکستان‌ها،  تقدیر از مدیران ادارات برتر در صرفه جویی، جذب سرمایه گذاران، اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی و کسب رتبه برتر در استان در سال 95 و  جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای اصلاح ساختارهای شبکه برق از جمله این اقدامات است.

* حضور سرمایه‌گذار برای احداث 400 مگاوات نیروگاه خورشیدی در همدان

مدیرعامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افتتاح دو نیروگاه خورشیدی طی دهه فجر امسال خبر داد و بیان داشت: نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده از انرژی های پاک به عنوان دیگر اقدامات اثرگذار است به طوری که  تاکنون 35 مگاوات اجرا شده و 100 مگاوات در دست اجراست.

وی اضافه کرد: حضور سرمایه‌گذار برای احداث نیروگاه تا 400 مگاوات در سطح استان  از دیگر اقدامات است.

تیموری از  احداث مولدهای مقیاس کوچک برای تأمین برق مورد نیاز و در راستای پدافند غیرعامل به عنوان یکی دیگر از اقدامات برجسته شرکت توزیع برق همدان یاد کرد و بیان داشت: طول خطوط فشار متوسط و فشار ضعیف طی 12 سال از 13 هزار و 347 کیلومتر و 18 هزار و 122 کیلومتر رسیده و به طور متوسط سالیانه 400 کیلومتر شبکه احداث شده است.

وی ادامه داد: تعداد ترانسفورماتورهای هوایی و زمینی نیز از 7 هزار و 390 دستگاه به 15 هزار و 772 دستگاه رسیده که سالیانه 615 دستگاه نصب شده است.

مدیر عامل سابق شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تمام روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند، افزود: سیستم GIS  در تمام واحدهای تابعه استقرار یافته و  اقدامات برای خطوط 20 کیلوولت و ترانسفورماتورهای هوایی و زمینی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه  23 هزار مشترک برق در همدان اضافه شده است، عنوان کرد: در سال 95 تعداد مشترکان همدان 704 هزار و 616 بوده است.

تیموری به ارتقاء دو پله سطح ساختاری شرکت و رساندن آن به «الف مثبت» اشاره و بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته  شرکت از نظر ساختاری و عملکردی در سطح «الف مثبت» قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از سال 90 تا  با 95 خلق منابع مالی و صرفه جویی به مبلغ حدود 190 میلیارد ریال طی 6 سال گذشته سرمایه ذخیره کردیم، خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق همدان تنها شرکتی در کشور است  که هیچ  بدهی به کسی از جمله پیمانکار و فروشندگان ندارد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات