منابع سوری از پاکسازی بخش اعظم مناطق حومه جنوب شرقی حلب و ادامه پیشروی نیروهای ارتش در شرق حماه خبر دادند.
کد خبر: ۸۹۷۵۴۰۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،‌نیروهای ارتش توانستند بخش اعظم حومه جنوب شرقی حلب را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند به طوری که با بسط نفوذ خود در شرق تپه الضمان، تمام روستاها و شهرک‌های واقع در شمال شرقی خناصر تا جبل الاربعین در حومه جنوبی حلب آزاد شده است.

یک منبع نظامی در این زمینه به تسنیم گفت مسافت باقی مانده میان نیروهای پیشرو از محور خناصر تا نیروهای پیشرو از شمال شرقی سنجار در حومه ادلب به کمتر از دو کیلومتر رسیده و در صورتی که این نیروها به هم بپیوندند، گروه‌های تروریستی در منطقه‌ای که از جنوب غربی خناصر در جنوب حلب تا محور الشاکوسیه در شمال شرقی حماه امتداد دارد، محاصره می‌شوند، مساحت این منطقه بیش از 1100 کیلومتر مربع است که جبهه تروریستی النصره و گروه‌های مرتبط با آن بر بیش از دو سوم و گروه‌های تروریستی وابسته به داعش بر بقیه آن مسلط هستند.

این در حالی است که نیروهای ارتش به 15 کیلومتری فرودگاه استراتژیک ابوالضهور در حومه شرقی ادلب رسیده‌اند.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش سوریه چند روستای دیگر در حومه جنوب شرقی حلب از جمله «النعمانیة - بویضة صغیرة - مشرفة البویضتین - بویضة کبیرة – الواجد ورسم کرکور- باکات - ربیعیة – حانوته - ومقتل الزیدة» را آزاد کرده‌ اند.

نیروهای ارتش همچنین توانستند دو تروریست را در عملیات خود در این مناطق اسیر کرده و ده‌ها نفر را هم به هلاکت برسانند.

گروه‌های تروریستی موسوم به هیئه تحریرالشام(جبهه النصره) و چند گروه تروریستی وابسته به داعش تروریستی در مناطق حومه حماه، ادلب و حلب فعال هستند.

به گزارش تسنیم،از حماه هم خبر می‌رسد که ارتش و همپیمانان آن، روستای التفاحیه و تپه‌های مشرف بر روستاهای «السکری، ابوکهف و عنیق باجرة» در حومه شمال شرقی حماه را پس از درگیری‌ با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

در تحولی دیگر، ترکیه کاروان دیگری از تجهیزات و جنگ افزارهای نظامی خود از جمله تانک‌ را به سمت مرزهای سوریه در استان هاتای ارسال کرد، توپخانه ارتش هم مناطق عفرین و منبج در حومه حلب سوریه را هدف قرار داد، این تحولات پس از آن صورت گرفت که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه تهدید کرد ارتش این کشور قادر است عملیات نظامی را طی یک هفته به سمت منبج و عرفین در حومه حلب انجام دهد،‌ این مناطق تحت سیطره گروه‌های موسوم به یگان‌های حمایت کردی قرار دارد.

ارسال نظرات