عضو با سابقه کنگره آمریکا:
«جان لوئیز» که از سال 1987 در مجلس نمایندگان آمریکا حضور دارد و از چهره‌های مطرح در زمینه احقاق حقوق سیاه پوستان به شمار می‌رود، دونالد ترامپ را «نژادپرست» خواند.
کد خبر: ۸۹۷۵۳۹۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  در ادامه واکنش‌ها به اظهارات جنجالی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه مهاجران آفریقایی، از نظر یک عضو مطرح کنگره آمریکا که بیش از سه دهه در مجلس نمایندگان عضویت دارد، دونالد ترامپ، نژادپرست است.

واکنش‌ها به اظهارات جنجالی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه مهاجران کشورهای آفریقایی، هائیتی و السالوادور ادامه دارد.

روزنامه واشنگتن‌پست اخیراً گزارش داده ترامپ برای توصیف کشورهای مهاجران از هائیتی، السالوادور و برخی از کشورهای آفریقایی، از لفظ توهین‌آمیز «چاله مستراح» استفاده کرده بود.

مطابق این گزارش وی در نشستی در کاخ سفید که نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات داشتند گفته بود: «چرا این مردم از کشورهایی که چاله مستراح هستند را به اینجا راه می‌دهیم؟».

با تشدید انتقادات داخلی و بین‌المللی از این اظهارات ترامپ که محکومیت کشورهای آفریقایی را به دنبال داشته، رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین اظهاراتش گفته که او نژادپرست نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «نه من نژادپرست نیستم؛ من غیرنژادپرست‌ترین آدمی هستم که در طول عمرتان با او مصاحبه می‌کنید»(جزئیات بیشتر).

در ادامه واکنش‌ها به اظهارات ترامپ علیه کشورهای آفریقایی، هائیتی و السالوادور، یک عضو با سابقه کنگره آمریکا که سابقه طولانی در زمینه احقاق حقوق سیاه پوستان دارد، به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

«جان لوئیز» که از سال 1987 به نمایندگی از ایالت جورجیا در مجلس نمایندگان آمریکا حضور دارد، در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی نیوز، ترامپ را «نژادپرست» خواند.

مجری از این عضو دموکرات کنگره آمریکا سوال کرد: «آیا به نظر شما، آیا رئیس‌جمهور آمریکا نژادپرست است؟»

 جان لوئیز جواب داد: «به نظر من، او(دونالد ترامپ) یک نژادپرست است. ما باید (در برابر او) بایستیم. باید با صدای بلند صحبت کنیم و نباید برای نادیده گرفتن و مخفی کردن این موضوع تلاش کنیم».

انتهای پیام/

ارسال نظرات