رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر عدم پیروی از دیکته‌های خارجی درباره سرزمین و ملت فلسطین تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۷۵۳۸۴
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از النشره،بیست و هشتمین دوره نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین برگزار شد.
سلیم الزعنون رئیس مجلس ملی فلسطین در این نشست گفت: موضع شرم آور دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد او را منزوی کرده است. آمریکا با اقدامات خود به کل فرآیند صلح پشت کرده است. 
زعنون افزود: اسرائیل با مشارکت آمریکا تمام راه‌ها برای تشکیل کشور فلسطین را نابود و حق بازگشت آوارگان فلسطینی را رد می‌کند. زمان آن فرا رسیده است تا زمانی که اسرائیل کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است ما نیز در به رسمیت شناختن کشور اسرائیل تجدید نظر کنیم. 
وی گفت: برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در کشور فلسطین باید به مجمع عمومی سازمان ملل پناه ببریم. ما دوباره بر مقاومت ملت فلسطین در برابر اشغالگران با همه ابزار‌های مشروع تأکید می‌کنیم. 
الزعنون تصریح کرد: معامله قرن یک راه حل ناقص است که حداقل حقوق ملت فلسطین را تأمین نمی‌کند. ما یابد هر چه سریعتر پرونده محاکمه سران رژیم اشغالگر را در دادگاه کیفری بین المللی مطرح کنیم. ما خواهان قطع روابط با هر کشوری هستیم که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.
وی گفت: مبارزه ما به خاطر قدس و فلسطین بوده است و خواهد بود.محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بیست و هشتمین نشست شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: موضع اخیر برادران ما در جنبش حماس و عدم حضور آنان در این نشست من را ناراحت کرد. 
عباس افزود: ما به اسرائیل گفتیم انتخابات بدون قدس را نمی‌خواهیم. اهمیت قدس برای ما در حد اهمیت مکه مکرمه است. علیرغم نظر دیگران، قدس پایتخت ابدی ما است.
عباس گفت: این یک لحظه سرنوشت ساز است که مشارکت همه ما را برای مقابله با پیامد‌های تصمیم ترامپ می‌طلبد. ما به ترامپ «نه» گفتیم و گفتیم که هرگز طرح او را نمی‌پذیریم و «معامله قرن» در واقع «سیلی قرن» بود و ما آن را باز خواهیم گرداند.

وی افزود: توافقنامه اسلو دیگر وجود خارجی ندارد چرا که اسرائیل با اقدامات خود به آن پایان داده است. با این حال قوانین مشروع بین المللی در مورد فلسطین همچنان پایدار است و هیچ کسی نمی‌تواند از آن‌ها عدول کند.

عباس یادآور شد: نمی‌پذیریم که آمریکا میانجی بین ما و اسرائیل باشد. ما به تشکیل دو کشور بر اساس قوانین مشروع بین المللی و تشکیل کشور فلسطین بر اساس مرز‌های ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی پایبند هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان تاکید کرد: من همراه و موافق مقاومت مردمی مسالت آمیز هستم و این نوع مقاومت، قویتر و تأثیرگذارتر از هر نوع مقاومتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات