خبرهای داغ:
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین اذعان کرد: برای رفع معضل ازدواج جوانان و تشویق آن‌ها به تشکیل خانواده می‌بایست ارزش‌هایی که در این رابطه وجود دارد به درستی تبلیغ شده و حکومت نیز حمایت از قشر جوان جامعغه را در دستور کار خود قرار دهد.
کد خبر: ۸۹۷۵۳۴۳
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیریت حوزه‌های علمیه استان قزوین، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون مسئله ازدواج جوانان و اهمیت آن در جامعه اظهار کرد: موضوع ازدواج جوانان از مباحث بسیار مهم کشور بوده که می‌توان آن را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد.
وی موضوع اقتصاد را یکی از ابعاد اصلی در مسئله ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: امروز مشکلات اقتصادی یکی از موانع اصلی پیش‌رو برای ازدواج جوانان است و دولت و پدر و مادرها می‌توانند نقش مهمی را در رفع این مشکل داشته باشند.
این مسئول تصریح کرد: در رفع مشکلات اقتصادی جوانان دولت باید قدم اول را برداشته و با تحقق اقتصاد مقاومتی، در اختیار جوانان قرار دادن سرمایه‌ها، در اختیار جوانان قرار دادن بنگاه‌های اقتصادی زود بازده، اعتماد به نیروی کار جوان در بخش‌های اقتصاد، صنعت و کشاورزی رویکرد خود را ب سمت جوانان معطوف کرده و تا حدی از مشکلات اقتصادی آن‌ها بکاهد.
مدیریت حوزه‌های علمیه قزوین پیرامون نقش پدر و مادرها در این زمینه تبیین کرد: پدر و مادرها باید از مکه رفتن‌ها و یا زیارت های چندین و چند باره خودداری کرده و بخشی از هزینه‌ها را صرف ازدواج جوان خود کرده و او را در این راه تنها نگذارند چراکه کمک به تامین مایحتاج زندگی یک جوان نزد خداوند بسیار پسندیده‌تر از زیارت‌های چندین‌باره است.
عباسی موضوع فرهنگ را یکی دیگر از ابعاد اصلی در مسئله ازدواج دانسته و ابراز داشت: سخنرانی‌ها و آگاهی‌بخشی‌های روحانیت در مساجد و حسینیه‌ها، رسانه‌ها و مطبوعات و هم‌چنین صدا و سیما با پخش فیلم‌ها، برنامه‌ها و مستندات می‌توانند نگاه جوانان به موضوع ازدواج را تغییر داده و فرهنگی صحیح را در این خصوص مطرح نمایند که سبب تشویق جوانان به امر ازدواج شود.
وی با اشاره به روایات متعدد توکل به خداوند را عامل اصلی غلبه بر مشکلات اقتصادی نام برده و خاطرنشان کرد: هرگز نباید از ترس شرایط بد اقتصادی از ازدواج و یا صله‌رحم سر باز زد چراکه خداوند خود روزی دهنده است.
این مسئول در خاتمه مطرح کرد: برای رفع معضل ازدواج جوانان و تشویق آن‌ها به تشکیل خانواده می‌بایست ارزش‌هایی که در این رابطه وجود دارد به درستی تبلیغ شده و حکومت نیز حمایت از قشر جوان جامعغه را در دستور کار خود قرار دهد.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها