خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

انسان باید به دنبال تکامل و الهی شدن باشد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: انسان خلیفه الله در روی زمین است و باید به دنبال تکامل و کسب صفات الهی برای خود باشد.
کد خبر: ۸۹۷۵۳۳۹
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز دوشنبه در نشست درس اخلاق و در جمع فرماندهان و دیگر پرسنل قرارگاه منطقه ای نجف اشرف، گفت: انسان خلیفه الله  در روی زمین است  و باید به دنبال تکامل و کسب صفات الهی برای خود باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: خلیفه الله بودن انسان به این معناست که انسان این استعداد را دارد که همه صفات  خداوند متعال را کسب کند.

 

وی افزود: هرچه انسان  صفات بیشتری  را از خداوند متعال کسب کند  به کمال خود نزدیک تر شده است  و می توان این امر را در سیمای پیامبر اسلام (ص) دید که به  مقام  کامل ترین انسان می رسد.

 

آیت الله علما گفت: امام صادق (ع) می فرماید برای کسب صفات الهی  نیاز به ۳  وسیله است که وجود واعظی در قلب  انسان، و زاجری  در نفس که به انسان هشدار و اخطار بدهد و همچنین دوستان و همنشینانی  که انسان را در این راه یاری رسانند.

وی افزود: هر انسانی باید در درون خود یک واعظ داشته باشد که هر لحظه اعمال خود را ببیند و نقد کند، به طور مثال آیت الله حسن زاده آملی می فرمود که انسان باید از اعمال خود سان و رژه ببیند و همانند یک فرمانده از بالا بر همه اعمال خود نظارت داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: وسیله بعدی وجود زاجری در نفس انسان است  که به محض اینکه انسان از مسر صراط مستقیم خارج شد به او اخطار و مهیب بزند که این راه به نابودی تو خواهد رسید.

 

وی افزود: آخرین وسیله در این حدیث وجود همنشینان و دوستانی است که همواره راه خیر را به انسان نشان دهند و انسان را از مسیر شیطان بازدارند  که داشتن چنین یاری بی شک می تواند کمک بزرگی برای انسان باشد.

 

آیت الله علما در پایان اظهار داشت: اگر انسانی چنین وسایلی را  برای خود فراهم نکند شیطان بر گردن او خواهد نشست و تا نابودی او دست نخواهد کشید  چرا که شیطان به جایی می رود که زمینه حضور او وجود داشته باشد والا در نفس موجودی ضعیف است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار