خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین:

فرهنگ فرزندآوری در جامعه باید اصلاح شود

مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین اذعان کرد: امروز فرهنگ جامعه بر این است که تا همه امکانات و شرایط ایده‌آل برای به دنیا آمدن فرزند مهیا نشده والدین از فرزندآوری سرباز می‌زنند که این فرهنگ غلطی بوده و نیازمند اصلاح شدن است.
کد خبر: ۸۹۷۵۳۱۱
|
۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

دکتر علی طایفه مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون معضل کاهش رشد جمعیت و دلایل آن اظهار کرد: بحث کم فرزندآوری در کشور ما دلایل متعددی دارد که این دلایل باید مورد توجه قرار گیرند.
وی بالارفتن سن ازدواج را یکی از دلایل عدم توجه زوج‌های جوان به فرزندآوری دانسته و تبیین کرد: امروز با بالارفتن سن ازدواج فرصت سنی و جسمی لازم در میان زوج‌ها از دست رفته و علاقه آن‌ها به فرزندآوری کم می‌شود.
این مسئول مطرح کرد: توجه زوج‌ها و به ویژه خانم‌ها به ادامه تحصیل و رقابت در دانشگاه را می‌توان یکی از علل اصلی سن ازدواج و به تبع آن عدم تمایل زوج‌ها به فرزندآوری دانست.
طایفه ادامه داد: وجود مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی، استرس، تغذیه نامناسب، بیکاری، تورم و در کنار آن‌ها آسیب‌های اجتماعی چون اعتیاد یکی دیگر از دلایلی است که موجب بی‌توجهی و بی‌رغبتی جوانان به ازدواج شده است.
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین موضوع اشتغال را یکی از دیگر دلایل عدم علاقه زوج‌ها به فرزندآوری عنوان کرد و گفت: به خاطر تحصیلات عالیه خانم و آقا هردو شاغل بوده و اشتغال را به عنوان مهم‌ترین هدف خود قرار داده لذا دیدگاهشان به فرزندآوری نسبت به گذشته عوض شده است.
وی تشریح کرد: در اولویت قرار دادن مسائل شغلی و تجاری، نگاه ویژه به درآمد و تغییر طرز تفکر و نگاه نسبت به برکت فزرند در رونق روزی از دیگر عوامل بی‌توجی زوجین به فرزندآوری است.
این مسئول تصریح کرد: امروز فرهنگ جامعه بر این است که تا همه امکانات و شرایط ایده‌آل برای به دنیا آمدن فرزند مهیا نشده والدین از فرزندآوری سرباز می‌زنند که این فرهنگ غلطی بوده و نیازمند اصلاح شدن است.
مسئول سازمان بسیج پزشکی سپاه قزوین خاطرنشان کرد: بهبود شرایط اقتصادی، تامین نیازهای اصلی جامعه، تشویق سیاست‌های فرزندآوری و حمایت فرزندآوری از سوی دولت می‌تواند تاثیر بسزایی را در فرزندآوری زوج‌های جوان داشته باشد.
طایفه در خاتمه متذکر شد: برای افزایش تولید مثل باید دولت و دستگاه‌های اجرایی برنامه‌ریزی کرده و طرح‌های تشویقی ویژه‌ای را برای مادران در نظر بگیرند.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها